3 sposoby na usprawnienie pracy handlowca w firmie

Sprzedaż w oparciu o model 2B2 od zawsze opierała się na ciężkiej pracy i doświadczeniu handlowców. Jednak obecnie zespół skutecznych sprzedawców jest niewystarczający, aby firma w pełni zrealizowała swój potencjał sprzedażowy. Pracę ludzi coraz mocniej wspierają nowoczesne technologie. Chodzi o szybkość działania i automatyzację procesów. Poznaj trzy narzędzia, dzięki którym praca zespołu sprzedażowego stanie się jeszcze bardziej efektywna.

System CRM i baza danych w chmurze

Coraz trudniej wyobrazić sobie skuteczną sprzedaż bez dobrego systemu CRM, nawet w małych przedsiębiorstwach. Obszerne bazy danych pozwalają gromadzić niezbędne informacje o klientach i skutecznie je wykorzystywać w celu podwyższenia sprzedaży lub dopinania pojedynczej transakcji. Najlepszym rozwiązaniem są systemy CRM dostępne w chmurze, takie jak platforma Salesforce z narzędziem Sales Cloud. Dzięki niemu każdy handlowiec ma w dowolnym momencie dostęp do zasobów firmowych, przede wszystkim wiedzy o swoich klientach przy pomocy urządzenia mobilnego. Dobre narzędzia pozwalają korzystać z tej wiedzy także offline.

Jednolity proces sprzedaży i automatyzacja

W celu maksymalizacji sprzedaży jest bardzo istotne, by handlowcy zajmowali się tylko tymi zadaniami, które wiążą się z ich bezpośrednią interakcją z klientem. Dlatego bardzo ważnym sposobem na usprawnienie ich pracy jest wdrożenie narzędzi pozwalających na automatyzację codziennych zadań, zwłaszcza tych powtarzalnych. Dzięki temu sprzedawcy zyskują więcej czasu i możliwości na wykorzystanie swojej kreatywności w celu sfinalizowania sprzedaży. Równie ważne jest wprowadzenie jednolitego modelu sprzedażowego, który prowadzi pracownika od momentu pozyskania leadu po skuteczną sprzedaż.

Analiza sprzedaży w czasie rzeczywistym

Warto dysponować także narzędziami, które pozwalają na analizę sprzedaży w czasie rzeczywistym. Za tym również stoją nowoczesne systemy CRM. W ten sposób możemy łatwo wyłapywać aktualne trendy i błędy popełnione w trakcie procesu sprzedażowego na bieżąco je korygując.

Aby wprowadzić wszystkie trzy rozwiązania wystarczy tak naprawdę jedno wygodne narzędzie, takie jak platforma Salesforce, która dodatkowo przyczynia się do poprawy relacji z klientami i skuteczności działań marketingowych. Praktyka dowodzi, że firmy które wdrożyły to narzędzie osiągnęły wzrost efektywności sprzedaży na poziomie 44%!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here