Jak być dobrym managerem?

Warto wiedzieć, co powinno się robić, aby być lepszym managerem firmy. Jeśli będziesz ciągle wspierał i motywował podwładnych, to zagwarantujesz firmie spory sukces. Warto poznać parę sposobów na to, aby podnieść morale podwładnych. Niżej wypisane są podpowiedzi, w jaki sposób to zrobić i jak być dobrym managerem.

Podwładnych trzeba traktować z szacunkiem, nawet jeżeli tego szacunku od nich nie odbierasz w stosunku do siebie. Jeśli będziesz tracił panowanie nad sobą, przeklinał i napominał ich publicznie, spowodujesz, że nie będą cię traktować poważnie. Każdy kto usłyszy o twoim nieodpowiednim zachowaniu, będzie tracił do ciebie szacunek i będzie się zastanawiał, czy stanie się twoją kolejną ofiarą.

Jeśli będziesz się interesował prywatnym życiem podwładnych, to będą oni zadowoleni. Warto wiedzieć tyle o podwładnych, aby móc ich zapytać o rodzinę, jeśli spotkacie się na korytarzu. Warto też starać się pojąć ich uczucia i traktować ich jak ludzi, a nie towar, czy niewolników. Wówczas będą się czuli dowartościowani.

Niech czują, że mają wpływ na to jakie decyzje są podejmowane w ich sprawach, odnośnie: warunków pracy, stanowiska, terminów i celów.

Zadbaj o odpowiednie środowisko pracy. Sprawdź, czy stanowisko jest odpowiednio oświetlone, czy zagwarantowane jest ciepło i czy działa klimatyzacja. Dbaj, aby było czysto i w dobrym stanie.

Zawsze używaj zwrotów grzecznościowych, które znają już małe dzieci, takich jak „proszę”, „dziękuję”

Przygotuj program nagradzania najlepszych podwładnych. Dbaj, aby swoje wyróżnienie dostali publicznie. Trzeba docenić podwładnych, którzy wykraczają poza zakres swoich obowiązków.

Świętujcie sukces firmy. Zaplanuj obiad dla pracowników, pokaż im fragment z gazety z właściwym artykułem, albo zwołaj wszystkich razem, aby powiedzieć, że nie osiągnąłbyś tego sukcesu bez nich. Będzie to jedna z lepszych motywacji dla podwładnych. Każdy lubi być doceniony za ciężką i dobrze wykonaną pracę.

Jak być dobrym managerem?

Zawsze stój za swoimi pracownikami, będąc ich najlepszym rzecznikiem. Oczywiście ważne jest, żeby klient okazał się być usatysfakcjonowany, ale trzeba także dbać o podwładnych i brać odpowiedzialność za swoje dyrektywy. Warto im dać trochę przestrzeni do podejmowania własnych działań, które będą miały zadowolić klienta. Musisz łagodzić konflikty między pracownikami, a klientami lub dostawcami.

Dawaj jasne wskazówki i wyznacz priorytety. Będziesz mógł uniknąć nieporozumień, na linii tego czego ty oczekujesz od podwładnych i tego, co oni myśleli, że mają robić.

Staraj się nie zwalniać z pracy i nie zmniejszać etatów. Będzie to działało demoralizująco, bo pozostali będą się zastanawiać, czy jutro będą mieli pracę. Jeżeli musisz to zrobić, to podaj konkretne powody, powiedź że nie jesteś z tego zadowolony, ale musisz to zrobić. Powiedz też, jakie kroki podjąłeś, aby zagwarantować im zatrudnienie, dzięki czemu będą się mniej stresowali, a co się z tym wiąże, nadal będą wkładali wszystkie swoje siły, aby firma osiągała wyznaczone cele.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here