Jak napisać ofertę pracy?

Kiedy prowadzimy własną działalność gospodarczą, to możemy dojść do takiego momentu, w którym będziemy musieli powiększyć nasz zespół, tak aby móc się wywiązywać ze zleconych nam zadań. Jeśli chcemy mieć pewność, że uda nam się zatrudnić wykwalifikowane osoby, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że bardzo ważne będzie tutaj odpowiednie napisanie oferty.

Chodzi tutaj o to, aby zrobić to w taki sposób, by nakłonić danego kandydata, aby zechciał u nas pracować. Trzeba się oczywiście przygotować na to, że będzie on zadawał różne pytania, a my musimy na nie umieć odpowiedzieć, tak aby wiedział, jakie zadania czekają na niego na danym stanowisku, jakie wynagrodzenie mu oferujesz i jakie kwalifikacje musi posiadać, aby mógł się tutaj sprawdzić. Poniżej znajdziesz parę podpowiedzi, odnośnie tego, w jaki sposób napisać ofertę pracy, tak aby mieć pewność, że ludzie chętnie będą na nią odpowiadali i naprawdę będą chcieli u Ciebie pracować.

Dokładnie przemyśl, w jakim miejscu chcesz zamieścić swoją ofertę. Możliwości masz wiele, bo możesz wybrać: prasę codzienną, anonse, różnego rodzaju portale internetowe, jak także dostępną przez internet bazę ofert pracy z Powiatowych Urzędów Pracy.

Przede wszystkim musisz zacząć od jasnego i otwartego przyznania, że Twoja firma poszukuje pracownika na konkretne stanowisko. W widoczny i jasny sposób zaprezentuj nazwę firmy i etat, który masz do zaproponowania. Jeżeli masz kilka oddziałów w różnych miastach, to także trzeba wyraźnie zaznaczyć, o które miasto, albo województwo chodzi w Twojej ofercie. Dzięki temu będą się zgłaszali do pracy tylko ci ludzie, którzy faktycznie będą w stanie dotrzeć do tej siedziby.

W sposób rzetelny i jasny powinieneś wypisać cały zakres obowiązków, jakie będzie miała do wykonania osoba, która zostanie zatrudniona na to konkretne stanowisko.

Jak napisać ofertę pracy?

Musisz też przedstawić swoje wymagania, jakie wiążesz z osobą, której powierzysz sprawowanie tego zadania. Warto także uwzględnić w ofercie podział na wymagania, które są absolutnie bezwzględne na tym stanowisku i podwładny musi je spełniać, aby mieć szansę na pozytywne przejście rekrutacji, a które z nich będą mile widziane i mogą po prostu zwiększać jego szanse.

Ważne jest także to, abyś w takim ogłoszeniu napisał, jakie jest szacunkowe wynagrodzenie, albo żebyś chociaż podał przedział płac, jakie mają miejsce na danym stanowisku. Jeśli pracownik będzie mógł liczyć na jakieś dodatkowe bonusy, w formie karnetów czy wyjazdów, to także warto o tym wspomnieć już w ofercie. Pamiętaj jednak, że to co podasz w ofercie, faktycznie musi być przez Ciebie spełniane, dlatego nie wolno Ci pisać o bonusach, których tak naprawdę w Twojej firmie nie ma.

Koniecznie musisz zaznaczyć, do jakiego dnia czekasz na zgłoszenia od potencjalnych kandydatów.

Pozytywnie na jakość i wygląd oferty wpłynie także, umieszczenie wszystkich najważniejszych informacji odnośnie firmy, jak również osoby przeprowadzającej rekrutację. Podaj więc dokładny adres, telefon do osoby zajmującej się rekrutacją, jak również e-maila, na którego kandydaci będą mogli wysyłać swoje zgłoszenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here