Jak promować produkt?

Wszyscy z Twojej firmy, są bardzo podnieceni wpuszczaniem na rynek nowego produkty. Ważne jednak jest to, czy klienci również będą podzielać Twój entuzjazm. Dlatego trzeba go, odpowiednio wypromować.

Przede wszystkim, marketing nowego produktu, musi się opierać na ocenie samego produktu i rynku, na który ma on trafić. Nawet minimalne ulepszenie w procesie tworzenia produktu, dodatkowo wzmocni jego efektywność wprowadzenia na rynek. Masz tylko jedną szansę wprowadzenia nowego produktu, dlatego trzeba się starać, aby już na samym początku był on jak najlepszy.

Wygląd i opakowanie.

Warto inwestować w wygląd i opakowanie produktu, zwłaszcza że wygląd to 90% sprzedaży. Musi on przyciągać wzrok, inspirować umysł, nawet jeżeli sprzedajesz zupełnie zwyczajną rzecz. Sprawdzić trzeba trendy na rynku designerskim i sprawdzić, jak wyglądają produkty konkurencji.

Przemyśleć też trzeba, czy możesz spowodować, aby Twój produkt wyglądał lepiej, niż ten u konkurencji. Warto też będzie zainwestować w odpowiedniego grafika, aby zaprojektował on odpowiednie opakowanie do produktu. Jeżeli będzie to mała inwestycja, może się okazać, że opakowanie będzie promocją samą w sobie, a będzie ona trwała tak długo, jak długo dana rzecz będzie na rynku.

Wprowadzenie produktu na rynek.

Kiedy przygotowywanie produktu już się zakończyło, przychodzi czas na promowanie go w środowisku branżowym. Mogą się tutaj przydać branżowe targi, na których będziemy mogli zaprezentować innym ludziom nasz produkt, a będziemy wiedzieli, że są to osoby zainteresowane daną gałęzią przemysłu.

Targi nigdy nie są drogim sposobem na marketing produktu, a możemy dzięki temu naprawdę sporo zyskać, zwłaszcza jeśli nasza sieć marketingu i sprzedaży jest jeszcze słabo rozwinięta.

Wprowadzenie produktu do obrotu.

Kiedy już udało się nawiązać pierwsze kontakty i pokazać produkt niewielkiej grupie klientów, to można przygotować się, na wypuszczenie go na szerszy rynek konsumencki. Nie ma znaczenia, czy ma to być rynek lokalny, czy globalny, zawsze musisz skupić się na czterech kanałach marketingowych:

Internet, który jest idealnym miejscem na szeroko zakrojoną i jednocześnie stosunkowo tanią kampanię marketingową. Warto zainwestować w stronę internetową, która będzie promować produkt, udzielać informacji na blogach, korzystać z linków sponsorowanych.
Video. Warto zacząć współpracę z kimś, kto zawodowo pomoże ci nagrać filmik, który pokaże plusy Twojego produktu.

Jak promować produkt?

Może to być krótki film, ale musisz go umieścić na stronie internetowej, a jeśli masz taką możliwość, bo posiadasz odpowiednie finanse, to możesz go również puścić w telewizji. Musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz produkt, bo tylko wtedy film do niej trafi.

Radio jest nieustannie dobrym kanałem marketingowym, przy niskich kosztach emitowania reklamy. Specjaliści pomogą Ci przygotować reklamę do wypromowania produktu.
Prasa. Musisz zrobić analizę rynku docelowego. Gazeta lokalna może być lepszym pomysłem, niż jedna reklama w gazecie ogólnopolskiej. Wszystko zależy od produktu. Pomyśl, czy nie zainwestować w plakaty i ulotki rozsyłane do określonej grupy klientów.

Informuj klientów o nowym produkcie, przez każdy z tych kanałów marketingowych.

Jednak przed rozpoczęciem promocji, dokładnie sprawdź rynek. Może się okazać, że łatwiejsze będzie wyszukanie niszy na rynku, która czeka na oferowany przez Ciebie produkt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here