komunikacja reklamowa

Głównym celem każdej reklamy jest przyciągnięcie uwagi i zwiększenie zysków firmy.  Reklama zewnętrzna, która jest przeznaczona dla wielotysięcznej publiczności, może znacząco przyczynić się do promocji marki, zwiększyć jej rozpoznawalność, a co za tym idzie – doprowadzić do gwałtownego wzrost sprzedaży. Mimo że istnieje opinia, że ​​czas reklamy zewnętrznej już minął, ulice większych miast wciąż są pełne dużych reklam. Jak pokazuje praktyka, dobrze wykonana reklama zewnętrzna nadal jest skuteczna. Jeśli w naszym przypadku reklama zewnętrzna nie zadziała w oczekiwany sposób, może być to spowodowane jednym z najpowszechniejszych błędów.

Skomplikowana treść i małe litery

Głównym celem reklamy zewnętrznej jest przekazywanie informacji. Z drugiej strony estetyka wcale nie jest drugorzędna, dlatego czcionka powinna być prosta, wyraźna i czytelna, a skomplikowane monogramy i wzory najlepiej wykorzystać w innych formach reklamy. To samo można powiedzieć o małych literach: tekst powinien być czytelny nawet z dużej odległości. Projektując reklamę wielkoformatową, wielu przedsiębiorców chce umieścić na niej zbyt dużo informacji. Druk wielkoformatowy wymaga pewnych inwestycji, dlatego wiele osób stara się zapełnić całość dostępnego miejscach. Przez to bardzo często można spotkać wiele zabawnie wyglądających banerów i bilbordów, na których można znaleźć dokładne informacje o asortymencie, zaletach współpracy z firmą oraz kilkoma hasłami reklamowymi. Trzeba pamiętać, że głównymi odbiorcami reklamy zewnętrznej są przechodnie i kierowcy. Oznacza to, że po spojrzeniu na reklamę wielkoformatową od razu powinni być wiadome, co chciał przekazać reklamodawca. Przechodnie i kierowcy mogą spojrzeć na reklamę jedynie przez kilka sekund, następnie odwracają się i natychmiast zapominają o wszystkim, co przeczytali. Żeby reklama pozostała w ich pamięci, musi wyróżniać się nietuzinkową treścią i kreatywnością.

Zapominanie o kontekście

Poważnym błędem w tworzeniu projektów, przez który reklama może nie tylko być nieskuteczna, ale wręcz wywołać śmiech lub złość, jest ignorowanie kontekstu. Chodzi tutaj o otoczenie, w którym ma się znajdować reklama zewnętrzna oraz o obecne nastroje w społeczeństwie. Jeśli treść bilbordy wygląda śmiesznie na określonym tle, klienci z pewnością nie zyskają zaufania do firmy. Taka reklama oczywiście zostanie zapamiętana, jednak z pewnością nie doda nam klientów. Drukarnia wielkoformatowa to miejsce, w którym klienci mogą zamówić różne rodzaje reklamy wielkoformatowej, w tym nie tylko bilbordy i banery, ale również plakaty, ulotki, naklejki i wiele innych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here