Jak promować swoje usługi w Internecie?

0
Jak promować swoje usługi w Internecie?

Jeśli prowadzisz firmę, to musisz zdobywać klientów. Pamiętaj jednak, że zawsze najlepsi są ci, z „polecenia”. Jeśli drogą pantoflową będzie docierało do nas wielu klientów, to firma będzie się dobrze rozwijała. Jednak czasem potrzeba lat, aby zyskać odpowiednią reputację i lojalnych klientów.

Jeśli nie mamy tyle czasu, to jak powinniśmy sami promować swoje usługi? Oczywiście w Internecie, bo tutaj coraz więcej osób poszukuje usług ze swojego miasta. Przeczytaj poniższe wskazówki, a będziesz wiedział jak zabrać się za promocję biznesu korzystając z możliwości, jakie daje Internet.

WŁASNA STRONA INTERNETOWA

Przede wszystkim musisz mieć stronę internetową. Nie ma tu znaczenia, czy klient będzie miał przyjeżdżać do Ciebie, czy będziesz świadczył usługi u niego, strona musi być. Wtedy będą mogli znaleźć Twój numer telefonu, a wpisane tam dane, podniosą Twoją wiarygodność. Strona musi być przede wszystkim czytelna i przystępna, a jej wykonanie nie musi pociągać za sobą dużych pieniędzy. Możesz wykupić serwer i domenę, a potem zainstalować bezpłatny system portalowy, jak np. WordPress.

Na stronie muszą się znaleźć:
– Dane kontaktowe
– Rodzaj i rzetelny opis usług
– Doświadczenie oraz w miarę możliwości zdjęcia prac
– Twoje zdjęcie, które pomoże stworzyć więź z klientami, bo będą wiedzieli, z kim mają do czynienia.
– Pozwól na zamieszczenie komentarzy, bo przy zadowolonych klientach, będą się pojawiać dobre referencje.

ZAŁÓŻ BLOGI

Warto też stworzyć bloga, który pomoże Ci w promowaniu firmy. Będzie on darmową wizytówką w Internecie, dlatego musisz zamieścić tam adres i nazwę Twojej firmy. W adresie zamieść także słowa związane z wykonywanymi przez Ciebie usługami, bo wówczas łatwiej będzie takiego bloga wyszukać po frazie.

W opisie bloga, możesz zamieścić szczegółowe rodzaje usług, które oferujesz. Im więcej tekstów będzie miał blog, im częściej będziesz coś na niego dodawał, tym częściej będzie w wynikach wyszukiwania i tym więcej klientów możesz zdobyć. Wszystkie Twoje wpisy muszą być oryginalne, nie możesz tworzyć plagiatów, jednak pamiętaj, aby wpisać co robisz, gdzie, jakie masz doświadczenie.

Musisz przynajmniej dwa razy w tygodniu dodawać coś na bloga i linkować do nich. Poza tym, musisz dodać bloga do wyszukiwarki Google.

PISZ KOMENTARZE NA FORACH, KOMENTUJ CZYJEŚ ARTYKUŁY

Nawet zwyczajne pisanie komentarzy, może dać niesamowite efekty. Nie możesz rzecz jasna wpisywać komentarzy w stylu: „najlepszy hydraulik w Poznaniu” + link. Takie coś nie zadziała, bo ludzie na to nie spojrzą, a moderatorzy usuną. Lepiej pisz w osobie trzeciej, zamieszczając opis problemu jako osoba X, a następnie jako osoba Y wpisz poradę i poleć usługi fachowca (oczywiście swoje). Najlepiej będzie jeśli będziesz udawał osobę z zewnątrz. Takie działania to kryptoreklama, która może być naprawdę skuteczna.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

PISZ ARTYKUŁY

Warto także pisać artykuły, które będą świetnym sposobem na reklamę. Będziesz też sprawiał przez to wrażenie znanego fachowca, który zna się na sprawie na tyle, że może pisać na dany temat porady. Oczywiście na napisanie artykułu potrzeba czasu, jednak pamiętaj, że będzie on w Internecie dłużej, niż plakaty na słupach, czy ulotka w rękach klienta. To się naprawdę opłaci, w założeniu długoterminowym.

DODAJ SWOJĄ WIZYTÓWKĘ

Jest wiele miejsc, na zamieszczenie wizytówki i reklamę. Jeśli serwis jest bezpłatny, to koniecznie musimy tam zamieścić informacje o sobie. Jeśli płatny, przemyśl czy się to opłaci. Warto wybierać też popularne i znane serwisy, bo wówczas masz pewność, że więcej ludzi na nie wchodzi. Wybieraj też portale, które skupiają się na promowaniu usług, które ty oferujesz.

Jak przyciągnąć klienta?

Jak przyciągnąć klienta?

Nie ma znaczenia, czy prowadzisz biznes tradycyjny, czy przez internet. Zawsze jest kilka rzeczy, które trzeba zrobić. Przeczytaj poniższe punkty, a dowiesz się, w jaki sposób pozyskać klientów i zwiększyć dochody.

Jasno określ, dla kogo jest Twoja oferta.

Przede wszystkim musisz mieć grupę docelową. Sprawdź, kto odniesie największą korzyść z Tego, że skorzysta z Twojej oferty. Tylko mając klienta docelowego, możesz liczyć, że Twoja strategia marketingowa będzie udana. Specjalizacja podejścia, zwiększy czynnik konwersji, a do tego, pomoże znaleźć lojalnych klientów i ulepszać proponowany produkty, czy usługę.

Zrozum, czego oczekują klienci.

Kiedy masz już grupę docelową, musisz wiedzieć, czego tak naprawdę potrzebuje, o jakich osiągnięciach marzy i co nie daje im spać. Bez tego żadna Twoja reklama nie ma szans, bo klienci kupują to, co chcą, a nie to co według Ciebie będzie im niezbędne. Im lepiej poznasz grupę docelową, tym lepszą będziesz miał strategię sprzedaży.

Dostosuj swoją ofertę do klientów.

Jeśli poznasz rynek docelowy, bez trudu będziesz wiedział, jakiego rezultatu po Twoim produkcie spodziewają się klienci. Im będziesz bliżej ich oczekiwań, tym lepsze będziesz miał wyniki. Dlatego staraj się ulepszać produkt, aby spełniał potrzeby klientów. Jeśli zrobisz to dobrze, to zwiększą się wyniki sprzedaży. Nie będziesz zmuszony nikogo nakłaniać na siłę do zakupów. Ludzie nie kupują, bo coś zrozumieli. Oni kupują, gdy czują się rozumiani.

Przygotuj ofertę nie do odrzucenia.

Co daje Twój produkt? Co klient musi dać Tobie, aby go otrzymać? Musisz znać odpowiedź na te pytania, aby odnieść sukces. Oferta musi być sformułowana w konkurencyjny sposób, aby ludzie chcieli ją kupić. Warto jest zawrzeć oferty w jednym zdaniu, które będzie stanowić podstawę innych działań marketingowych.

Wyjdź do klientów docelowych.

Gdzie zazwyczaj spotykają się ludzie, którzy mogą się zdecydować, na zakup Twojego produktu? Na jakie fora wchodzą, jakie gazety czytają? Jeżeli zrobiłeś właściwe badania marketingowe, to znasz odpowiedzi na te pytania. Teraz trzeba wyjść do klientów, zaprezentować im ofertę, której nie dadzą rady odrzucić. Nawiązuj kontakt przez reklamy, rozmowy, komentarze na forach, bądź wszędzie tam, gdzie oni są dostępni.

Jak przyciągnąć klienta?

Sprawdzaj skuteczność twoich działań.

Zrobiłeś badanie marketingowe, opracowałeś wspaniały produkt i pokazałeś swoją ofertę. Teraz musisz systematycznie sprawdzać, czy przyjęta przez Ciebie strategia jest skuteczna. Jak to zrobić? Zautomatyzuj i usystematyzuj proces sprzedaży. Śledź wyniki, aby wyciągnąć wnioski na temat działań dających sukces i na temat tych, które należy poprawić.

Domknij sprzedaż.

Ten krok zazwyczaj jest pomijany. Musisz się nauczyć, w jaki sposób nawiązywać wiążące kontakty handlowe. Czasami z przedstawicielami firm, będziesz musiał się spotkać osobiście. Czasami cały proces może być zautomatyzowany. Ale nie będziesz miał interesu, jeśli nie będzie przepływu pieniędzy. W ofercie musisz podawać wyczerpujące informacje, tak aby klienci byli pewni swojej decyzji. Zautomatyzuj dostęp do informacji, poprzez strony internetowe, broszury, maile. Dzięki temu zwiększysz obszar działania i zaoszczędzisz czas.

Przedstaw inne oferty.

Sporą częścią Twojego zysku, będą ponowne zakupu, robione przez zadowolonych klientów, którzy wiedzą, że mogą na Tobie polegać. Przygotuj listę rzeczy, jakie możesz im oferować w odpowiedzi na potrzeby, które Ci przedstawiają. Stabilność firmy zapewnią wierni klienci. Umiejętne tworzenie oferty dodatkowych produktów, będzie mieć znaczenia, dla tego czy Twoja firma przetrwa.

Jak promować produkt?

0
Jak promować produkt?

Wszyscy z Twojej firmy, są bardzo podnieceni wpuszczaniem na rynek nowego produkty. Ważne jednak jest to, czy klienci również będą podzielać Twój entuzjazm. Dlatego trzeba go, odpowiednio wypromować.

Przede wszystkim, marketing nowego produktu, musi się opierać na ocenie samego produktu i rynku, na który ma on trafić. Nawet minimalne ulepszenie w procesie tworzenia produktu, dodatkowo wzmocni jego efektywność wprowadzenia na rynek. Masz tylko jedną szansę wprowadzenia nowego produktu, dlatego trzeba się starać, aby już na samym początku był on jak najlepszy.

Wygląd i opakowanie.

Warto inwestować w wygląd i opakowanie produktu, zwłaszcza że wygląd to 90% sprzedaży. Musi on przyciągać wzrok, inspirować umysł, nawet jeżeli sprzedajesz zupełnie zwyczajną rzecz. Sprawdzić trzeba trendy na rynku designerskim i sprawdzić, jak wyglądają produkty konkurencji.

Przemyśleć też trzeba, czy możesz spowodować, aby Twój produkt wyglądał lepiej, niż ten u konkurencji. Warto też będzie zainwestować w odpowiedniego grafika, aby zaprojektował on odpowiednie opakowanie do produktu. Jeżeli będzie to mała inwestycja, może się okazać, że opakowanie będzie promocją samą w sobie, a będzie ona trwała tak długo, jak długo dana rzecz będzie na rynku.

Wprowadzenie produktu na rynek.

Kiedy przygotowywanie produktu już się zakończyło, przychodzi czas na promowanie go w środowisku branżowym. Mogą się tutaj przydać branżowe targi, na których będziemy mogli zaprezentować innym ludziom nasz produkt, a będziemy wiedzieli, że są to osoby zainteresowane daną gałęzią przemysłu.

Targi nigdy nie są drogim sposobem na marketing produktu, a możemy dzięki temu naprawdę sporo zyskać, zwłaszcza jeśli nasza sieć marketingu i sprzedaży jest jeszcze słabo rozwinięta.

Wprowadzenie produktu do obrotu.

Kiedy już udało się nawiązać pierwsze kontakty i pokazać produkt niewielkiej grupie klientów, to można przygotować się, na wypuszczenie go na szerszy rynek konsumencki. Nie ma znaczenia, czy ma to być rynek lokalny, czy globalny, zawsze musisz skupić się na czterech kanałach marketingowych:

Internet, który jest idealnym miejscem na szeroko zakrojoną i jednocześnie stosunkowo tanią kampanię marketingową. Warto zainwestować w stronę internetową, która będzie promować produkt, udzielać informacji na blogach, korzystać z linków sponsorowanych.
Video. Warto zacząć współpracę z kimś, kto zawodowo pomoże ci nagrać filmik, który pokaże plusy Twojego produktu.

Jak promować produkt?

Może to być krótki film, ale musisz go umieścić na stronie internetowej, a jeśli masz taką możliwość, bo posiadasz odpowiednie finanse, to możesz go również puścić w telewizji. Musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz produkt, bo tylko wtedy film do niej trafi.

Radio jest nieustannie dobrym kanałem marketingowym, przy niskich kosztach emitowania reklamy. Specjaliści pomogą Ci przygotować reklamę do wypromowania produktu.
Prasa. Musisz zrobić analizę rynku docelowego. Gazeta lokalna może być lepszym pomysłem, niż jedna reklama w gazecie ogólnopolskiej. Wszystko zależy od produktu. Pomyśl, czy nie zainwestować w plakaty i ulotki rozsyłane do określonej grupy klientów.

Informuj klientów o nowym produkcie, przez każdy z tych kanałów marketingowych.

Jednak przed rozpoczęciem promocji, dokładnie sprawdź rynek. Może się okazać, że łatwiejsze będzie wyszukanie niszy na rynku, która czeka na oferowany przez Ciebie produkt.

Jak reklamować firmę?

0
Jak reklamować firmę?

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że dobrze przygotowana reklama potrafi zdziałać naprawdę bardzo wiele. Nawet jeżeli Twoja firma działa już na rynku od wielu lat, to nie uda Ci się na nim utrzymać dłużej, jeśli nie będziesz miał żadnej reklamy. To właśnie sprawia, że jeśli masz już firmę, albo właśnie myślisz o jej założeniu, to koniecznie musisz poznać parę podpowiedzi odnośnie tego, w jaki sposób się skutecznie reklamować.

Jeżeli masz małą firmę, a dodatkowo jeszcze obejmuje ona swoim działaniem, stosunkowo niewielki obszar, to koniecznie powinieneś skupić się na roznoszeniu ulotek po domach. To w tym przypadku będzie najskuteczniejsza reklama. Pamiętać jednak musisz, że taka ulotka musi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. A więc przede wszystkim, musi być czytelna i przejrzysta, tak aby każdy zrozumiał, co dokładnie reklamuje taka ulotka.

Świetnym pomysłem, może być także reklama zamieszczona w lokalnej gazecie, albo w telewizji. Jednak ta opcja sprawdzi się, jeśli już trochę działamy na rynku i mamy odpowiednie fundusze, ponieważ dla firm rozpoczynających działalność, może się okazać, że taka forma reklamy jest zbyt droga.

Skutecznym sposobem na reklamę, może być także samochód oklejony reklamami Twojej firmy. Jeździsz nim po mieście, więc sporo ludzi będzie miało szansę dowiedzieć się o Twojej firmie. Musisz jednak pamiętać, aby znajdował się na samochodzie numer do Twojej firmy, tak aby każdy, kto zainteresuje się Twoją ofertą, bez najmniejszego problemu mógł się z Tobą skontaktować.

Warto też na samym początku, przygotować sobie szczegółową listę klientów, na których naprawdę bardzo Ci zależy. Wówczas powinieneś przygotować dla nich specjalną prezentację swojej propozycji, tak aby poczuli się oni przez Ciebie wyróżnieni. Warto tutaj także dopilnować tego, abyś mógł taką ofertę przedstawić osobiście, bo wówczas taka rozmowa może przynieść lepsze rezultaty. Jednak jeśli nie będzie to możliwe, to zawsze możesz spróbować, zrobić to poprzez telefon, albo telekonferencję.

Obowiązkowo i to już na samym początku, musisz pomyśleć o założeniu strony internetowej. Dzisiaj, bez odpowiednio zaprojektowanej strony internetowej nie będziesz miał szansy z wybiciem firmy.

To właśnie w Internecie potencjalni klienci poszukują firm, które będą w stanie zaspokoić ich potrzeby, a co się z tym wiąże, Ty też tam musisz mieć swoje miejsce. Pamiętaj jednak, że taka strona musi być przejrzysta, łatwa w obsłudze, a dodatkowo jeszcze musi posiadać wszystkie niezbędne informacje na temat Twojej firmy.

Jak reklamować firmę?

Warto także wynająć powierzchnię reklamową, aby wypromować firmę. Najlepiej będzie, jeżeli będzie się ona znajdowała blisko krzyżówki ze światłami. Wówczas możesz być pewny, że kierowcy czekający na zmianę świateł, zaczną czytać reklamy, które znajdują się w ich pobliżu. To samo też dotyczy przechodniów.

A to oznacza, że płacąc raz za reklamę, co chwilę masz możliwość dotarcia do nowej grupy potencjalnych klientów.

Reklama w internecie. Musisz się nad nią pochylić, jeśli pozostałe sposoby, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Musisz jednak pamiętać, że przy małych i lokalnych firmach, może się ona okazać dość droga, a dodatkowo jeszcze może być mało efektywna. Najlepiej się sprawdzi, jeśli chcesz wejść na rynek ogólnopolski.

Jak reklamować sklep internetowy?

0
Jak reklamować sklep internetowy?

Dzisiaj Internet, jest niezwykle ważnym środkiem komunikacji, a co ważne przenika do różnych dziedzin życia i działalności człowieka. Jeśli firma nie istnieje w Internecie, to tak, jakby nie istniała w ogóle.

Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe, które są wsparciem tradycyjnych kanałów kontaktów z klientami, a czasami jako samodzielne miejsce sprzedaży. Taka sprzedaż przez Internet, daje szansę dotarcia do ogromnej grupy klientów, przy minimalnych kosztach prowadzenia takiego sklepu.

Jeżeli przeczytasz tych kilka rad, to będziesz wiedział, jak skutecznie wypromować taki sklep w sieci.

Pozycjonowanie.

Jeżeli decydujesz się na reklamę w Internecie i możesz sobie na to pozwolić finansowo, to najlepsze będzie pozycjonowanie. Chodzi o takie optymalizowanie treści witryny, aby wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Jest to ważne, bo spora część klientów otwiera tylko pierwsze pozycje, które im się wyświetlają, a ich znikoma ilość zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Im wyżej jesteś, tym więcej osób wejdzie na Twoją stroną, dlatego warto być w pierwszej trójce.

Reklamy sponsorowane Google AdWords.

Skuteczne może się też okazać korzystanie z tzw. reklam sponsorowanych Google AdWords. Google daje szansę reklamowania się na dwa sposoby:
– w wynikach wyszukiwania Google oraz innych witryn w sieci wyszukiwania
– w sieci partnerskiej.

Reklamy w wyszukiwarce Google i witrynach będą reklamami tekstowymi, które są opisane jako linki sponsorowane. Widać je po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na pierwszych trzech pozycjach. Reklamy w sieci partnerskiej mają formę tekstową, albo graficzną, a co więcej pojawiają się na witrynach odpowiadających tematycznie naszej usłudze.

Ich skuteczność będzie polegała na kontekstowym kierowaniu. Reklama pojawia się, gdy użytkownik wpisuje frazy pasujące do użytych w naszej reklamie słów kluczowych, lub gdy treść witryny pasuje do profilu naszej firmy. Trafiamy wówczas, do tych najbardziej zainteresowanych klientów. Sami określamy budżet na kampanię, ale nie ma ustalonych minimalnych kosztów, jakie musimy ponieść.

Taką kampanię możesz zrobić samodzielnie, jeśli założysz konto na www.adwords.google.pl, albo zatrudnić do tego specjalistów.

Branżowe katalogi firm.

Pomyśl o zamieszczeniu informacji w katalogach firm. Są katalogi ogólne z wszystkimi firmami i takie skupiające się na określonej branży. Warto zamieścić jak najwięcej takich wizytówek, zwłaszcza jeśli możemy tam dodać też adres naszej strony internetowej.

Jak reklamować sklep internetowy?

Pasaże handlowe.

Jeśli mamy mały sklep internetowy, warto dołączyć do pasaży handlowych, które segregują sklepy według kategorii usług. Jesteśmy wyświetlani razem z konkurencją, ale mamy pewność, że zainteresowani klienci trafią na naszą ofertę. To dobre rozwiązanie, bo takie pasaże proponują też niedrogie, gotowe sklepy z których możemy skorzystać, jeśli nie mamy jeszcze swojego sklepu internetowego, a chcemy tak sprzedawać nasze produkty.

Serwisy aukcyjne i porównywarki cen.

Tutaj najbardziej liczy się Allegro, które umożliwia posiadanie sklepu internetowego w oparciu o dostarczone przez nie oprogramowanie, albo możemy nasz sklep przyłączyć do portalu. Czasami możemy też sklep umieścić w porównywarce cen, dzięki czemu klient zobaczy, gdzie najbardziej będzie mu się opłacało zrobić zakupy.

Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

0
Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

Musimy wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces naprawdę bardzo złożony, ale jednocześnie może się okazać bardzo opłacalny, dlatego należy się o nim jak najwięcej dowiedzieć, aby móc w pełni z tych możliwości skorzystać.

Jednak ten artykuł nie powstał w celach edukacyjnych, a ma jedynie uświadomić ludziom, którzy dopiero początkują lub chcą zacząć pozycjonowanie stron, że tak naprawdę, cały ten proces może się odbyć bez większych wysiłków oraz kosztów. Trzeba tutaj tylko zdać sobie sprawę z kilku spraw.

Oczywiście, rzeczami które będziesz potrzebował są:
* komputer
* internet
* serwis, stronę internetową (opcjonalnie)

Na samym początku, konieczne będzie zaopatrzenie się w program do pozycjonowania stron, dzięki niemu, w krótkim czasie będziemy mogli się wdrożyć w sprawy konfiguracyjne pozycjonowania naszej strony na frazach niszowych, czy lokalnych np: „sprzątanie mieszkań poznań”. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, dla ludzi z tej konkretnej miejscowości wypozycjonowanie się na frazę lokalną, będzie dawało znacznie lepsze rezultaty, niż trudzenie się z frazą „sprzątanie mieszkań”. Która po prostu będzie zbyt ogólna.

Następnym krokiem, który trzeba podjąć, będzie wybranie jednego lub kilku systemów wymiany linków stałych. Musimy być tutaj cierpliwi, bo tylko wtedy będziemy mogli za darmo pozycjonować nawet dosyć trudne frazy. Choć oczywiście nie będzie się to działo na dużą skalę, a raczej na własne potrzeby. W następnym kroku zostaną pokrótce przedstawione najlepsze i co najistotniejsze, bezpłatne systemy wymiany linków stałych, w nich też zazwyczaj można nabyć punkty dla osób, które nie planują zamieszczać linków z systemu na stronie.

Obecnie na polskim rynku, najpopularniejszym jest system LINKME. Warto wiedzieć, że jest to stabilny system wymiany linków, który da bardzo dobre rezultaty. Na chwilę obecną w tym systemie znajduje się ponad 37 tysięcy domen, a to oferuje bardzo duże możliwości pozycjonowania swoich serwisów, w bezpłatny sposób na różnych stronach.

Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

Innym systemem, który ma zasięg ogólnoświatowy jest LINK VAULT . Ten system jest zagraniczny i umożliwia pozycjonowanie stron rozbijając je na kilkadziesiąt kategorii, a także daje możliwość pozycjonowania w ponad 20 wersji językowych.

Jeżeli nie jesteśmy jeszcze zbyt dobrze wtajemniczeni w tego typu kwestie, to nie mamy się czego obawiać. Warto spróbować działania na tych systemach, a jeśli nie będziemy czegoś wiedzieli, to zawsze możemy skorzystać z obszernej pomocy, która się w nich znajduje.

Jeżeli tylko będziemy mieli podstawy wiedzy webmasterskiej, to nie będziemy mieli najmniejszego problemu z tym, aby poradzić sobie z instalacją oraz użytkowaniem takich programów. Trzeba się tutaj wykazać cierpliwością, jeśli chcemy odnieść sukces.

Dlatego pamiętajcie, że pozycjonowanie to działanie na długi okres czasu, a pierwsze rezultaty naszych wysiłków, mogą być widoczne dopiero po 3 miesiącach i nie będzie w tym nic niewłaściwego.

ZOBACZ TEŻ