Jak być dobrym przywódcą?

Zaliczasz się do grona tych pracowników, którzy stoją przed niepowtarzalną szansą, aby awansować na stanowisko managera? Z waszej firmy sporo kierowników przechodzi na emeryturę i masz okazję stać się liderem, prowadzącym swój zespół do wyznaczonego celu? Przedsiębiorca nie ma możliwości odpowiednio Cię przeszkolić, a jednocześnie oczekuje natychmiastowych efektów Twojej pracy? Jeżeli zastosujesz się do wypisanych poniżej wskazówek, to będziesz na odpowiedniej drodze, aby zostać liderem, którego darzy się szacunkiem.

Przede wszystkim to Ty musisz być zmotywowany. Najważniejsze jest to, abyś był przykładem na pracowitość, cierpliwość i wytrzymałość. Jedynie wtedy, będziesz miał realne szanse na to, aby doprowadzić swój zespół do wyznaczonego celu. Najgorsze co możesz zrobić, to ograniczyć się jedynie do wydawania rozkazów. Podwładni muszą widzieć, że masz przed sobą jasno określone cele i plany na przyszłość, a także to, że włączasz się w ich wspólne zrealizowanie, że potrafisz się w to wszystko zaangażować z taką siłą, jakiej oczekujesz od nich.

Ważna jest Twoja ciągła dyspozycyjność. Pracownicy muszą wiedzieć, że w każdej chwili mogą się do Ciebie zwrócić o radę i pomoc. Muszą wiedzieć, że mogą na Tobie polegać. Jeśli będziesz się wywyższać i będziesz pokazywał, że jesteś poza ich zasięgiem, to możesz być pewny, że do niczego dobrego to nie doprowadzi.

Jak być dobrym przywódcą?

Doceniaj inicjatywy przygotowywane przez podwładnych. Może się okazać, że pracownicy zaproponują lepsze rozwiązanie jakiegoś problemu. Pamiętaj, że Twój pomysł nie zawsze musi być tym najlepszym. Doceń to, że wychodzą z inicjatywą, a także bądź otwarty na ich sugestie, bo może się okazać, że będą one naprawdę dobre.

Szanuj różnorodność i różnice kulturowe w Twoim zespole. Coraz częściej dzieje się tak, że ludzie z różnych krajów i z różnych kultur pracują w jednym zespole. Może się okazać, że uprzedzenia i stereotypy, będą im tą pracę utrudniały.

Jako dobry manager, powinieneś potrafić się wznieść ponad te uprzedzenia i pracować z wszystkimi na równych zasadach. Ich pochodzenie, poglądy i wyznawana religia, nie mogą wpływać na to, w jaki sposób ich traktujesz.

To Ty musisz prowadzić zespół do osiągnięcia wyznaczonego celu Warto ustalić sobie cele, jakie powinny być osiągnięte, poza tym, musisz stworzyć obiektywną, ale też łatwo dającą się obliczyć, miarę realizacji tych celów.

Ważne jest docenianie zespołu, nawet wtedy, kiedy zdarzyło mu się ponieść porażkę. Łatwo jest się cieszyć, gdy zespół odnotowuje kolejne sukcesy. Ale jeśli chcesz być dobrym managerem, to musisz się także nauczyć, jak znosić porażki, tak aby nawet przy nich, potrafić zmotywować zespół do bardziej wytężonej pracy.

Jeżeli wiesz, że to prawda, to możesz ich pochwalić za włożony wysiłek, za to, że naprawdę się starali i próbować ich przekonać, że następnym razem, wszystko pójdzie lepiej. Jednak możesz tak zrobić tylko wtedy, gdy te słowa będą prawdziwe, w innym wypadku, zabrzmią po prostu sztucznie i przyniosą skutek odwrotny od zamierzonego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here