Jak zmotywować pracowników?

Patrzysz na swoich podwładnych i masz wrażenie, że nie ma w nich żadnych chęci do pracy? Snują się po biurze, jakby nie bardzo wiedzieli, co powinni zrobić? Pamiętaj, że zawsze jest odpowiedni moment na to, aby zmotywować pracowników do lepszej pracy i wyciągnąć z nich wszystko to, co najlepsze. Możesz być wtedy pewien, że nie tylko wzrośnie wydajność pracy, ale także będzie większe ogólne zadowolenie, także Twoje.

Motywowanie zacznij od siebie. Przede wszystkim pomyśl o tym, co na ciebie wpływa motywująco, dzięki czemu pracujesz bardziej wydajnie, a do tego masz w sobie upór, aby osiągnąć zamierzone wcześniej cele.

Jeżeli Ty będziesz zmotywowany, to dasz odpowiedni przykład swoim pracowniom, będą chcieli Cię naśladować, a co się z tym wiąże, z większą chęcią, będą chcieli z Tobą pracować. Jeśli będziesz im pokazywał, że nie lubisz swojej pracy, że nie sprawia Ci ona przyjemności, to jak mają się czuć Twoi podwładni? Mówiąc za Albertem Schweitzerem: „Dobry przykład nie jest głównym sposobem oddziaływania na innych, jest jedynym sposobem”.

Warto znać swoich podwładnych. Postaraj się jak najwięcej dowiedzieć o życiu swoich pracowników, o tym co lubią, jakie są ich cele. Jeśli będziesz wiedział co motywuje każdego z nich, będziesz wiedział, jak to wykorzystać, tak aby mieć pewność, że włożą wszystkie swoje siły w to, aby firma osiągnęła zamierzone cele.

Jasno wyznacz cele. Podaj konkretne cele, takie, które będą zrozumiałe, możliwe do wykonania i przede wszystkim, które da się zmierzyć. Dopóki podwładni mogą się skupić na wykonywaniu konkretnych zadań, będą pracować z większą motywacją.

Podziel autorytet. Oczywiście to Ty znasz końcowy cel, który ma być osiągnięty. Jednak jeżeli wytłumaczysz wszystkim do czego chcesz dojść, a następnie pozwolisz każdemu, aby sam mógł decydować o tym, jak wykona swoje zadanie, to rozdzielisz autorytet na wszystkich. Wówczas będą czuli się zachęceni do bardziej wytężonej pracy, a to dlatego, że będą czuli się tak, jakby to oni byli kierownikami.

Jak zmotywować pracowników?

Przygotuj system nagród. Warto jest poświęcić trochę czasu na opracowanie systemu nagradzania pracowników, za dobrze wykonaną pracę. Mogą to być nagrody i premie uznaniowe, podwyżki, nadprogramowy urlop, albo nawet zwiększenie odpowiedzialności czy awans. Ważne jest to, aby pracownicy widzieli, że dostrzegasz ich zaangażowanie i potrafisz to nagrodzić.

Bardzo ważne jest utrzymywanie motywacji na odpowiednim poziomie. Jeżeli uda się Wam osiągnąć sukces, to nie możesz osiąść na laurach. Do Twoich zadań, jako managera, należy ciągłe utrzymywanie motywacji pracowników na odpowiednim poziomie, ponieważ rozwój firmy musi cały czas trwać. Dlatego organizuj wyjazdy, wycieczki integracyjne, bo zmotywowani pracownicy to szczęśliwsi pracownicy, a więc też tacy, którzy chętniej będą się podejmować powierzonych zadań. To się tymczasem przełoży na dalszy sukces firmy, jednak musisz być tutaj kreatywny, tak aby ta motywacja cały czas była utrzymywana na odpowiednim poziomie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here