Jak rozwiązywać problemy w pracy?

Jeżeli jesteś przełożonym, to nie wolno ci ignorować problemów, jakie mają twoi podwładni. Największym błędem, jaki możesz tutaj popełnić, będzie wyjście z założenia, że jeśli podwładny, nie wykonuje na odpowiednim poziomie poleconych mu zadań, to ma zły dzień, albo zwyczajnie olewa swoją pracę, nie przykładając się do niej tak jak powinien. Pamiętaj, musisz zatrzymać efekt domina i rozwiązać problem tak szybko, jak to tylko będzie możliwe, bo w przeciwnym razie, może dojść do naprawdę poważnych problemów.

Musisz się dowiedzieć, czy problem podwładnego, to efekt braku odpowiedniego przygotowania i umiejętności, czy może bardziej chodzi o jego psychiczne nastawienie.

Nawet jeżeli nie będzie ci się to podobało, to musisz przyjąć do wiadomości, że każdy ma swój własny sposób wykonywania określonych zadań. Może się okazać, że niektórzy podwładni wymagają ciągłego nadzoru i dokładniejszego wprowadzenia ich w rolę, jaką mają do wykonania w danej firmie.

Gorzej, jeśli przyczyną problemów będzie postawa pracownika. Posłanie na kursy doszkalające będzie miało tylko wtedy sens, jeśli dana osoba, będzie chciała w prawidłowy sposób wykonywać swoją pracę. Jeśli nastawienie do wykonywanych obowiązków będzie niewłaściwe, to nawet najlepsze szkolenie nie pomoże. Tutaj trzeba będzie przeprowadzić poważną rozmowę.

Spróbuj poznać podwładnego lepiej, tak aby dokładnie mu powiedzieć co robi źle. Tutaj może się sprawdzić szczera rozmowa, w której powiesz takiej osobie, dlaczego jego praca, odbiega od standardów jakich oczekujesz ty i firma. Wskaż mu, jak ma poprawić wykonywaną przez siebie pracę, tak aby lepiej wykonywać polecenia, które będziesz mu przekazywał.

Jak rozwiązywać problemy w pracy?

Kiedy takie działanie nie jest spowodowane kwestią wydajności i poprawności, a postawą prezentowaną przez pracownika, ostrzeż go, że nie będziesz tolerował tego typu zachowań w swojej firmie. Jasno wyraź, że oczekujesz poważnego podejścia do pracy i nie będziesz przymykał oczu na miganie się, czy notoryczne roztargnienie.

Przed rozmową z takim podwładnym, przygotuj sobie w punktach to co chcesz mu przekazać. Jeśli będziesz miał szczegółowy plan, będziesz wiedział, że o niczym nie zapomnisz. Warto mieć w punktach wypisane, na co chcesz mu zwrócić uwagę. Powinieneś też sobie zapisać, jakie pracownik miał podejście, do przedstawianych przez ciebie spraw.

Musisz także ustalić termin kolejnego spotkania, na którym przeanalizujesz z podwładnym, w jaki sposób zmieniło się jego podejście i jakie działania zostały przez niego podjęte. Pracownik musi wiedzieć, że nie była to pojedyncza rozmowa, ale cały ich zestaw, który powinien doprowadzić do jego lepszej pracy i stworzenia przyjemniejszej atmosfery.

Decyzji o zwolnieniu podwładnego nie możesz podejmować pochopnie i pod wpływem chwili. Zastanów się, czy jest ktoś, kto tymczasowo mógłby przejąć obowiązki takiego pracownika, tak aby firma nie straciła na takim zwolnieniu.

Przemyśl także, ile pieniędzy będziesz musiał przekazać na douczenie starego podwładnego, a ile na wprowadzenie kogoś nowego. Przemyśl także, czy nie można danego, mało efektywnego podwładnego przenieść na stanowisko, które będzie korzystniejsze, tak dla niego, jak i dla firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here