Dlaczego warto kupować oryginalne tusze do drukarek?

0
Dlaczego warto kupować oryginalne tusze do drukarek

Każdy użytkownik drukarki staje w końcu przed potrzebą kupienia nowego toneru lub tuszu. Pojawia się wtedy pytanie, czy kupić oryginalny tusz, czy zamiennik. Na początku warto sprawdzić, czym się od siebie różnią, oraz jakie są ich wady, oraz zalety. Przyjrzymy się również zagadnieniu, kiedy warto wybrać oryginalny tusz, a kiedy jego zamienni. Serdecznie zapraszamy.

Czym charakteryzują się oryginalne tusze do drukarek

Wiele znanych firm produkujących drukarki takich, jak HP, Epson czy Canon produkują również własne dopasowane do specyfiki urządzeń tusze i tonery. Co to oznacza? Firma przed wypuszczeniem produktu na rynek dokładnie go sprawdza pod względem jakości i dopasowania do konkretnego urządzenia lub grupy urządzeń. W efekcie, choć cena ich jest wyższa, oryginalne tusze i tonery do drukarek są znacznie lepszej jakości i nie powodują uszkodzeń.

Potwierdzają to badania wykonane przez niezależną firmę, która porównywała oryginalne tusze HP z zamiennikami. W badaniach zostało sprawdzonych 216 zamienników od 9 różnych firm. Wykazały one, że większość zamienników tuszy i tonerów do drukarek nie spełniała norm jakościowych, a wskaźnik usterek przy ich wykorzystaniu wynosił aż 41,7%.

Warto również pamiętać, że coraz częściej firmy oferują tanie i oryginalne tusze do drukarek, a różnica pomiędzy dobrej jakości zamiennikiem bywa nieznaczna. Możesz się o tym przekonać, sprawdzając ceny na tonatuszu.pl/.

Oryginał i zamiennik – jakie są między nimi różnice

Czym dokładnie różni się oryginalny tusz do drukarek od zamienników? Zacznijmy od tego, że oryginalne tusze i tonery charakteryzują się wysoką klasą, co wynika z faktu, że przed trafieniem na rynek poddawane są licznym testom produkcyjnym. Ma to więc wpływ na kilka istotnych cech produktu.

Przede wszystkim wysoka jakość wydruku, która w przypadku monochromatycznych stron tekstu nie ma większego znaczenia. Jeśli jednak chcesz drukować większe ilości zdjęć lub różnego typu materiałów graficznych to z pewnością oryginalne tusze do drukarek atramentowych będą zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

Kolejną kwestią jest wydajność, która jest podawana na każdym opakowaniu, niezależnie czy kupujesz zamiennik, czy oryginał. Warto dokładnie porównać i przeanalizować różne produktu. Zazwyczaj oryginały są znacznie bardziej wydajne, czyli jedno opakowanie tuszu wystarcza na większą ilość stron. Jednak można znaleźć zamienniki, których wydajność jest taka sama za mniejszą cenę.

Trzecia i chyba najważniejsza rzecz dotycząca różnic między zamiennikami i oryginalnymi tuszami to awaryjność. Znacznie częściej zdarza się, że zamienniki tuszów i tonerów do drukarek ulega awarii podczas użytkowania, lub znacznie szybciej zasycha, doprowadzając do zatkania i uszkodzenia dysz w drukarce.

Kiedy warto zdecydować się na zamiennik, a kiedy wybrać oryginał

Warto pamiętać, że zamienników tuszów i tonerów jest na rynku naprawdę bardzo dużo. Różnią się one ceną oraz jakością. Są jednak sytuacje, kiedy zamiennik będzie bardziej przydatny od tuszu oryginalnego.

Korzystanie z zamienników jest opłacalne w sytuacji, kiedy drukujesz dużo materiałów, które nie wymagają wysokiej jakości, czyli głównie w takich miejscach jak małe biura, czy firmy. To również dobre rozwiązanie w domu, jeśli chcesz zaoszczędzić na materiałach eksploatacyjnych do drukarki, a nie zależy Ci na druku kolorowych fotografii. Warto pamiętać, że z zamienników tuszy i tonerów do drukarki warto korzystać w miarę regularnie, by nie doszło do ich zaschnięcia i zatkania się dyszy.

Bardzo istotny jest również sam wybór zamiennika. W przypadku oryginalnych produktów różnych firm na przykład Hewlett-Packard masz pewność, że za tą cenę otrzymasz dobrej jakości produkt. W przypadku zamiennika nigdy nie masz pewności. Dlatego przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić dane techniczne dotyczące tuszu lub tonera, przede wszystkim jego wydajność i pojemność, a także poszukać opinii innych użytkowników na jego temat.

Czym są regenerowane tonery i tusze do drukarek

Innym rozwiązaniem obniżającym koszty eksploatacji drukarki jest wybór regeneracji tuszy i tonerów do drukarek. Co to dokładnie oznacza?

Przede wszystkim napełnienie kartridżów atramentowych nową porcją tuszu. Można zrobić do w domu, jeśli posiada się specjalne pojemniki z możliwością ponownego uzupełnienia. Jednak znaczeni lepszą opcją jest skorzystanie z usług firm, które się tym zajmują profesjonalnie. Nie tylko dodadzą nowy tusz, ale również dokładnie sprawdzą i oczyszczą z pyłu głowice i dysze. Dzięki temu drukarka atramentowa będzie mogła dalej sprawnie funkcjonować. Podobne rozwiązanie można zastosować w drukarkach laserowych, jednak w tym wypadku potrzebne są do tego specjalne narzędzia, a cały proces powinien się odbyć w specjalnym pomieszczeniu. Firma zajmująca się regeneracją tonerów i tuszy powinna również dokładnie zbadać i wymienić uszkodzone przy eksploatacji elementy.

To oczywiście też kosztuje, ale może być dobrą opcją dla tych, którzy drukują dużo i często, a nie chcą korzystać z zamienników.

Najchętniej podejmowane szkolenia online

0
Najchętniej podejmowane szkolenia online

Szkolenia online cieszą się ogromną popularnością i to nie tylko w czasach pandemii koronawirusa, podczas której zaleca się społeczną izolację. Szkolenia online to nowa jakość zdobywania umiejętności i wiedzy, tak potrzebnych czynników do dokształcania się, zwiększania własnych kompetencji i kwalifikacji zawodowych. Dzisiaj, by móc pochwalić się kolejnymi uprawnieniami i cieszyć się wzmocnioną pozycją na rynku pracy, nie trzeba nawet wychodzić z domu. Wystarczy dostęp do internetu, by w domowym zaciszu móc korzystać z wybranych szkoleń. Które najczęściej wybierają Polacy? Okazuje się, że baza usług rozwojowych jest na tyle bogata, że każdy z łatwością znajduje potrzebne kursy, zgodnie z zainteresowaniami czy zajmowanym stanowiskiem. Przedstawiamy te, które cieszą się największym zainteresowaniem mieszkańców naszego kraju.

Kursy darmowe

Niejeden kurs księgowości online jest oferowany za darmo. Czy jednak taki jest skuteczny? Okazuje się, że tak, ale głównie dla początkujących, osób, które dopiero rozpoczynają pracę w tym zawodzie albo chcą zdobyć niewielkie kompetencje i podstawy wiedzy z tego zakresu na własny użytek. Od takich szkoleń zawsze warto zaczynać, by później móc wdrażać się, biorąc pod uwagę konkretne specjalizacje zawodowe. Darmowe szkolenia rzadko kończą się zawodowym egzaminem czy możliwością zdobycia uprawnień, chyba że są to w pełni dofinansowywane szkolenia. Z całą pewnością jednak są świetnym pomysłem na samorozwój, jeśli tylko chcemy zdobywać wiedzę w nowych dziedzinach codziennego funkcjonowania, a może i wspinania się po kolejnych szczeblach zawodowej kariery.

Kursy z certyfikatami

W takie szkolenia podatkowe online czy o innej tematyce trzeba nieco zainwestować, ale tylko one pozwalają zdobyć dokument potwierdzający rzeczywiste zdobycie wiedzy i nowych kompetencji. Warto wybierać te renomowane, liczące się na rynku zawodowym. Pamiętajmy również o tym, że niektóre szkolenia są dofinansowywane, więc koszt udziału wcale nie będzie tak wysoki. Dużym zainteresowaniem cieszą się również szkolenia, w przypadku których płatność może być rozłożona na raty.

Bez względu na to, jakie szkolenie wybierzemy, ważne jest, by to pomogło nam w poszerzaniu wiedzy i umiejętności. Zawsze warto zweryfikować organizatora takiego wydarzenia i korzystać z tych, które cieszą się wieloletnim doświadczeniem oraz pozytywnymi opiniami.

Gdzie powinna znajdować się gaśnica? Lokalizacja gaśnic

0
gaśnica

Gaśnicę należy zawiesić tam, gdzie istnieje realna możliwość wystąpienia pożaru, np. w pomieszczeniu z urządzeniem gazowym (kuchenką) lub w pobliżu wejścia głównego. Gaśnica musi być pod ręką. Jest to szczególnie konieczne w drewnianych domkach i garażach dla majsterkowiczów. Jednak gdzie umieścić gaśnice w biurze? …tak, żeby nikt nie mógł jej zabrać, żeby nie przeszkadzała, a jednocześnie, żeby nie naruszała stylizacji wnętrza? Tu przeczytasz o umiejscowieniu gaśnicy, ale sprawdź też, jak powinna wyglądać próbna ewakuacja pożarowa.

Jakie błędy popełniane są najczęściej w umiejscowieniu gaśnic?

Pierwszym błędem jest brak swobodnego dostępu do urządzenia. Jest to najczęstsza wada, wynikająca z faktu, że budynek jest wyposażony w urządzenie przed odbiorem, i w trakcie użytkowania obiektu okazuje się, że gaśnica nie pasuje do tego miejsca, albo nie ma gdzie jej położyć czy zawiesić, lub pod gaśnicą jest niewykorzystana przestrzeń. A może pod ladą, za zasłoną lub za kwiatkiem? Lokalizacja gaśnic w budynku jest uregulowana prawnie. CO zatem mówią paragraf i jakie błędy popełniają właściciele budynków w praktyce? Jednym z fundamentalnych elementów, które są zaasekurowaniem przeciwpożarowym, jest uporządkowanie w zakładzie pracy gaśnic oraz umożliwienie prostego do nich dostępu. Wiążę się to z niezbędnością prawidłowego rozłożenia gaśnic w zakładzie pracy. Każde aspekty dotyczące tej kwestii są ściśle sformułowane przez przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719).

https://www.youtube.com/watch?v=KrwFFxH9AKQ

Odkładanie umiejscowienia gaśnicy, w efekcie, zapomnienie o niej

Urządzenia nie są zawieszone. Często zdarza się, że właściciel budynku nabywa urządzenia i odkłada ich rozmieszczenie do czasu wyposażenia ich w elementy umeblowania. Potem zapomina o tym, a urządzenia pozostają w ciągłym nieporządku. W najgorszym przypadku nie są nawet zmontowane.

Gaśnice ustawione na podłodze nie są zabezpieczone przed upadkiem

Zdarza się, że urządzenia nie są zawieszone na oryginalnym wieszaku. Każde urządzenie jest dopuszczone do użytku, w tym wieszak. Przy zmianie na inny typ urządzenie może nie pasować prawidłowo (wieszak może mieć inny rozmiar lub mieć pętlę na wężu). W przypadku urządzeń samochodowych może również stanowić niebezpieczeństwo dla ludzi — urządzenie wraz z wieszakiem jest w zestawie badane na przeciążenia.

Rozmieszczenie gaśnic musi umożliwiać ich łatwe i szybkie użycie

Chociaż wydaje się to oczywiste, zastosowanie tego w praktyce może być bardzo skomplikowane. Zwłaszcza w przestrzeniach reprezentacyjnych, gdzie trzeba pogodzić interes architekta z interesem strażaka, może być problem ze znalezieniem odpowiedniego kompromisu. Gaśnice powinny być umieszczone tak, aby były łatwo widoczne i łatwo dostępne. W razie potrzeby (np. ze względów operacyjnych) można również umieścić gaśnice w ukrytych miejscach. W przypadkach, gdy orientacja osób w zakresie lokalizacji gaśnic jest ograniczona lub utrudniona (np. w zagmatwanych, dużych lub ukrytych obszarach), należy zastosować odpowiedni znak przeciwpożarowy umieszczony w widocznym miejscu w celu wskazania lokalizacji gaśnic.

Gaśnice umieszcza się w miejscach, w których wystąpienie pożaru jest najbardziej prawdopodobne

Wyboru typu przenośnych gaśnic należy dokonać w zależności od charakteru spodziewanego pożaru, obecności substancji łatwopalnych lub wykonywanej czynności. Należy wykluczyć, że w razie potrzeby zostanie użyta gaśnica z nieodpowiednim środkiem gaśniczym. Nie wolno umieszczać urządzeń z nieodpowiednim środkiem gaśniczym (np. woda w stacji transformatorowej).

Gaśnice przenośne należy umieszczać na pionowej konstrukcji budynku i, jeżeli są do tego przystosowane konstrukcyjnie, na poziomej konstrukcji budynku

Rączka gaśnicy umieszczonej na pionowej konstrukcji budynku nie może znajdować się wyżej niż 1,5 m nad podłogą. Gaśnice umieszczone na podłodze lub innej poziomej konstrukcji budynku muszą być odpowiednio zabezpieczone przed upadkiem. Możesz dowiedzieć się więcej i zapytać o umiejscowienie i zabezpieczenie gaśnic ekspertów z One Fire.

Jaki program do faktur wybrać? Co wziąć pod uwagę?

0
faktura vat

Każda firma, niezależnie od skali prowadzonej działalności, a także tego, czy rozlicza się w formie KPiR, czy KH potrzebuje dobrego programu do fakturowania. Szczególnie te przedsiębiorstwa, które planują rozwój działalności, zwiększenie sprzedaży i transakcje online, powinny zaopatrzyć się w prosty, intuicyjny i bezpieczny program.

Samozatrudnienie – czym jest i czy jest dobre dla każdego?

0
samozatrudnienie

Samozatrudnienie inaczej mówić jest prowadzeniem jednoosobowej działalności gospodarczej. Taka opcja nie w każdym przypadku oznacza prowadzenie biznesu. Samozatrudnienie nie brzmi tak dobrze jak prowadzenie firmy jednoosobowej. Jednak z prawnego punktu widzenia chodzi o to samo. Poznaj definicję i podstawowe informacje dotyczące samozatrudnienia. Jakie są jej wady i zalety? Przekonaj się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/samozatrudnienie-co-to-jest-i-czy-bedzie-dobre-dla-ciebie/ 

Samozatrudnienie – podstawowe informacje

O samozatrudnieniu mówimy, kiedy osoba fizyczna podejmuje działalność gospodarczą na własny rachunek i ponosi za to odpowiedzialność. Na samozatrudnienie przechodzisz od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wystarczy, że złożysz wniosek o wpis do CEIDG i już możesz działać jako przedsiębiorca. Działalność gospodarczą otworzymy w bardzo prosty sposób. Możemy zrobić to nie wychodząc nawet z domu. Wniosek wypełnisz online za pośrednictwem platformy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Samozatrudnienie zalety

Dużymi zaletami samozatrudnienia są przede wszystkim ulgi w ZUS dla zaczynających przedsiębiorców. Jeśli chodzi o składki to nie płacisz lub płacisz niższe składki ubezpieczeniowe – dzięki temu zaoszczędzasz więcej pieniędzy. Dokładnie mówiąc 1069,14 zł. Przedsiębiorcom oferowane są: Ulga na start, obniżone składki oraz Mały ZUS plus. Jest to jednak propozycja, z której możesz skorzystać jako przedsiębiorca, ale nie musisz.Należy jednak pamiętać, że mniejsze składki, to w przyszłości mniejsza emerytura czy renta.

Dzięki wyżej wymienionym ulgom przez pół roku możesz nie płacić ZUS, a przez kolejne dwa lata składki mogą być niższe.

Inne zalety samozatrudnienia to m.in.:

  • swoboda działania – możesz współpracować z dowolną liczbą zleceniodawców,
  • szansa na większe zarobki (patrz wyżej),
  • możliwość odpisania kosztów uzyskania przychodu od podatku,
  • możliwość wybrania formy opodatkowania (na etacie w grę wchodzi tylko skala podatkowa, a przy działalności gospodarczej atrakcyjny może być np. podatek liniowy).

Jakie są minusy samozatrudnienia?

Wszystko co dobre kiedyś się kończy, a oznacza to, że kiedy wyczerpią się ulgi będzie trzeba zapłacić pełno składkę w ZUS. W wielu przypadkach okazuje się zimnym prysznicem dla przedsiębiorców. ZUS (mówimy tu o minimalnym) płacony przez przedsiębiorcę w 2020 roku to 1069,14 zł. Do tego należy doliczyć dodatkowo 362,34 zł na ubezpieczenia zdrowotnego. Nie skorzystasz z ulg zusowskich, kiedy będziesz działał na rzecz byłego czy też obecnego pracodawcy i wykonywał takie same zadania co na etacie.

Zobacz też: http://www.optimusplus.pl/wykaz-podatnikow-vat-przydatne-narzedzie-dla-przedsiebiorcow/

Internet dla biznesu

0
Internet

Decydując się na usługi dla swojego biznesu, jednym z najważniejszych jest internet od sprawdzonego dostawcy. Pytanie nie jest jednak tak oczywiste, jak wybór dostawcy i abonamentu internetowego. Pakiety usług internetowych są zazwyczaj wyceniane na podstawie szybkości, a prędkość zależy od sposobu korzystania z Internetu.

Jak otworzyć konto osobiste w banku przez internet? Poradnik

0
Jak otworzyć konto osobiste w banku przez internet

Usługi bankowe online zyskały na popularności w czasach pandemii, bo dzięki nim konsumenci mogą zarządzać finansami z dowolnego miejsca na świecie. Banki, w odpowiedzi na rozpowszechnienie pracy zdalnej, zmodyfikowały swoje oferty, dzięki czemu klienci mogą zakładać konta osobiste bez wizyty w oddziale, a nawet spotkania z kurierem. Chcesz dowiedzieć się, jak otworzyć rachunek bankowy przez internet? Przeczytaj poniżej.

Zalety posiadania internetowego rachunku osobistego

Komfort i oszczędność pieniędzy są jednymi z czynników, które sprawiają, że dana usługa jest korzystna. Warto zauważyć, że są to główne właściwości internetowego konta w banku. Co należy do najbardziej istotnych zalet tego rodzaju rachunku?

  • Środki finansowe są pod pełną kontrolą dzięki 24-godzinnemu dostępowi do konta online,
  • niskie opłaty za przelewy i transakcje kartą (lub ich brak), w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami,
  • możliwość kupowania w sklepach internetowych z bezzwłocznym regulowaniem rachunków online, realizując szybkie płatności poprzez Apple Pay lub Google Pay,
  • zyskanie czasu na przyjemności, ponieważ wizyta w oddziale staje się zbędna nawet podczas zawarcia umowy o prowadzenie rachunku, czy dodatkowe produkty, np. konto oszczędnościowe.

Podsumowując, internetowe konto bankowe ułatwia realizowanie codziennych czynności i przynosi finansowe korzyści. Historia rachunku w smartfonie umożliwia bieżące kontrolowanie wydatków.

Jak samodzielnie otworzyć konto przez internet?

Nie ma potrzeby posiadania złożonej finansowej czy informatycznej wiedzy, żeby otworzyć konto osobiste w banku. Proces jest prosty, a formularze udostępniane przez instytucje bankowe – intuicyjne. Pierwszy krok stanowi złożenie wniosku online, który jest dostępny na stronie wybranego banku z instrukcją dotyczącą jego wypełnienia. Należy podać swoje dane osobowe i informacje z dowodu osobistego lub – w niektórych przypadkach – załączyć jego zdjęcie/skan. Następnie kluczowe jest potwierdzenie tożsamości nowego klienta przez bank. Zazwyczaj dostępne są trzy opcje:

  • wideorozmowa z doradcą,
  • przelew z innego rachunku,
  • spotkanie z kurierem.

Aby aktywować konto bankowe online, niezbędny jest login i hasło. Dostarczane są one w zintegrowany sposób, np. poprzez e-mail lub SMS. Takie dane widoczne są również w umowie.

Weryfikacja wideo – dla osób otwierających pierwsze konto

Zakładając rachunek osobisty, możliwe jest skorzystanie z komputera, tabletu czy smartfona. Posiadając urządzenie z działającą kamerą, można potwierdzić tożsamość podczas rozmowy z konsultantem banku. Dużym plusem tego rozwiązania jest możliwość przebywania w każdym miejscu, nawet za granicą. Po wideokonferencji zyskuje się dostęp do usługi.

Weryfikacja przez przelew – opcja dla osób posiadających rachunek bankowy

Równie szybkim procesem, trwającym nawet do 10 minut, umożliwiającym weryfikację tożsamości jest skorzystanie z konta osobistego, które jest już aktywne. Właściciel danego produktu może potwierdzić swoje dane osobowe, realizując przelew na określoną kwotę. Po wykonaniu transakcji bank sprawdza tożsamość i zwraca pieniądze. To rozwiązanie pozwala otworzyć konto bankowe przez internet w szybki sposób.

Zachęcające warunki finansowe

Dodatkowe usługi przy tradycyjnych rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych zazwyczaj wiążą się z ponoszeniem opłat. W przypadku kont internetowych rola pracowników banku jest zdecydowanie ograniczona, dlatego utrzymanie tego rodzaju produktu jest tańsze.

Dodatkowe funkcje bez zbędnego wydawania pieniędzy

Wśród ofert dostępnych na rynku wyróżnia się konto bankowe przez internet (https://www.santander.pl/klient-indywidualny/konta) w Santander Bank Polska, które obejmuje darmowe:

  • prowadzenie konta,
  • przelewy natychmiastowe oraz na numer telefonu,
  • wypłaty z bankomatu należącego do banku,
  • zlecenia stałe i polecenia zapłaty.

Do rachunku jest dołączana karta bankomatowa, którą można dostosować do własnych potrzeb. Wykonanie 5 transakcji w miesiącu pozwala na uniknięcie dodatkowych kosztów za jej użytkowanie. Oprócz tego dostępna jest możliwość wykupienia ubezpieczenia, które zapewnia ochronę przed skutkami nieuprawnionego wykorzystania tego środka płatniczego.

Dodatkowe korzyści dla posiadaczy kont internetowych

Posiadając internetowy rachunek bankowy szybko i łatwo można otworzyć konto oszczędnościowe, którego zaletą jest atrakcyjne oprocentowanie, pozwalające na regularne odkładanie pieniędzy z zyskiem. Aplikacja mobilna umożliwia jego natychmiastowe założenie bez wychodzenia z domu. Inną opcją jest karta kredytowa, dzięki której będziesz miał do dyspozycji dodatkowe środki finansowe.

Konto bankowe przez internet – dla każdego

Współczesne realia technologiczne pozwalają każdemu na intuicyjne i komfortowe zarządzanie domowym budżetem przy pomocy bankowości elektronicznej. Nie czujesz się usatysfakcjonowany z działania swojego dotychczasowego rachunku? Możliwe jest przeniesienie konta przez internet wraz z Twoimi zleceniami stałymi, poleceniami zapłaty i przelewów do Santander Bank Polska. Sprawdź, co możesz zyskać, decydując się na taki krok!

Materiał zewnętrzny.

Co musi wiedzieć i umieć tłumacz-przewodnik?

0
Co musi wiedzieć i umieć tłumacz-przewodnik

Tłumacz-przewodnik to coraz popularniejszy zawód w naszym kraju. Wzrastająca liczba zagranicznych turystów sprawia, że zapotrzebowanie na tłumaczy, którzy pracują jako przewodnicy oraz przewodników, którzy pełnią od razu funkcję tłumaczy, rośnie. Przewodnik-tłumacz prowadzi wycieczki dla obcokrajowców lub tłumaczy słowa lokalnego przewodnika dla turystów. Może pracować zarówno z grupą, jak i z indywidualnymi klientami. Zawód jest ciekawy, ekscytujący, pełen wrażeń, jednak jest również bardzo trudny. Jakie cechy i umiejętności są potrzebne do pracy jako tłumacz-przewodnik?

Biegła znajomość języka i wyjątki w pracy tłumacza-przewodnika

Praca jako tłumacz „w terenie” wymagają innych umiejętności niż tłumaczenia online, jednak jedna z nich jest identyczna – w obu przypadkach konieczna jest biegła znajomość języka. Przewagą konkurencyjną tłumaczy-przewodników jest to, że większość osób, która uczęszcza na kursy przygotowująca do pracy przewodnika, jest prowadzona w języku polskim. To sprawia, że wielu przewodników jest ograniczonych do pracy z polskimi turystami. Przewodnik-tłumacz nie tylko opowiada zapamiętany tekst, musi również umieć zmodyfikować tekst po drodze, i dostosować go do zainteresowań grupy. Poza tym przewodnik musi być gotowy na to, by odpowiedzieć na pytania zadane przez oprowadzaną grupę. Przed podjęciem pracy w charakterze przewodnika dla zagranicznych turystów bardzo pożądane jest posiadanie doświadczenia w charakterze tłumacza ustnego lub pracy w języku angielskim.

Co jeszcze musi wiedzieć tłumacz-przewodnik?

Znajomość języka jest kluczowa w pracy tłumacza-przewodnika, ale do spełnienia oczekiwań turystów potrzeba znacznie więcej. Kompetentny przewodnik doskonale zna trasy swoich wycieczek. Oczywiście nie można wiedzieć wszystkiego. A turyści mogą zadawać najbardziej zawiłe pytania, na które nie każdy historyk może odpowiedzieć. A jednak w interesie samego przewodnika powinno być nieustanne uzupełnianie wiedzy. Po pierwsze, w ten sposób przewodnik będzie mógł urozmaicić swoje wycieczki, tym bardziej że opowiadanie tej samej historii z roku na rok zmęczy samego przewodnika. Często dla zainteresowania turystów nie wystarczy znajomość ciekawego materiału – trzeba umieć go pięknie i zaprezentować. Przewodnik-tłumacz powinien wyróżniać się elokwencją i błyskotliwością, aby móc zaskakiwać uczestników wycieczki. Ważne jest, aby przewodnik potrafił tak skonstruować przemówienie, aby przyciągnąć uwagę grupy i zachował ją przez całą wycieczkę, nie męcząc przy tym zbyt dużą ilością faktów i szczegółów.

Jak wybrać najlepszą giełdę kryptowalut?

0
Jak wybrać najlepszą giełdę kryptowalut

Inwestowanie w kryptowaluty stało się już bardzo popularne. Wiele osób to w tym rynku lokuje swoje oszczędności i ma nadzieje za całkiem niezłe zyski. Ranking giełd kryptowalut pozwala na wybranie odpowiedniej giełdy.

Najpowszechniejsze błędy w reklamie zewnętrznej – czego unikać?

0
komunikacja reklamowa

Głównym celem każdej reklamy jest przyciągnięcie uwagi i zwiększenie zysków firmy.  Reklama zewnętrzna, która jest przeznaczona dla wielotysięcznej publiczności, może znacząco przyczynić się do promocji marki, zwiększyć jej rozpoznawalność, a co za tym idzie – doprowadzić do gwałtownego wzrost sprzedaży. Mimo że istnieje opinia, że ​​czas reklamy zewnętrznej już minął, ulice większych miast wciąż są pełne dużych reklam. Jak pokazuje praktyka, dobrze wykonana reklama zewnętrzna nadal jest skuteczna. Jeśli w naszym przypadku reklama zewnętrzna nie zadziała w oczekiwany sposób, może być to spowodowane jednym z najpowszechniejszych błędów.

Skomplikowana treść i małe litery

Głównym celem reklamy zewnętrznej jest przekazywanie informacji. Z drugiej strony estetyka wcale nie jest drugorzędna, dlatego czcionka powinna być prosta, wyraźna i czytelna, a skomplikowane monogramy i wzory najlepiej wykorzystać w innych formach reklamy. To samo można powiedzieć o małych literach: tekst powinien być czytelny nawet z dużej odległości. Projektując reklamę wielkoformatową, wielu przedsiębiorców chce umieścić na niej zbyt dużo informacji. Druk wielkoformatowy wymaga pewnych inwestycji, dlatego wiele osób stara się zapełnić całość dostępnego miejscach. Przez to bardzo często można spotkać wiele zabawnie wyglądających banerów i bilbordów, na których można znaleźć dokładne informacje o asortymencie, zaletach współpracy z firmą oraz kilkoma hasłami reklamowymi. Trzeba pamiętać, że głównymi odbiorcami reklamy zewnętrznej są przechodnie i kierowcy. Oznacza to, że po spojrzeniu na reklamę wielkoformatową od razu powinni być wiadome, co chciał przekazać reklamodawca. Przechodnie i kierowcy mogą spojrzeć na reklamę jedynie przez kilka sekund, następnie odwracają się i natychmiast zapominają o wszystkim, co przeczytali. Żeby reklama pozostała w ich pamięci, musi wyróżniać się nietuzinkową treścią i kreatywnością.

Zapominanie o kontekście

Poważnym błędem w tworzeniu projektów, przez który reklama może nie tylko być nieskuteczna, ale wręcz wywołać śmiech lub złość, jest ignorowanie kontekstu. Chodzi tutaj o otoczenie, w którym ma się znajdować reklama zewnętrzna oraz o obecne nastroje w społeczeństwie. Jeśli treść bilbordy wygląda śmiesznie na określonym tle, klienci z pewnością nie zyskają zaufania do firmy. Taka reklama oczywiście zostanie zapamiętana, jednak z pewnością nie doda nam klientów. Drukarnia wielkoformatowa to miejsce, w którym klienci mogą zamówić różne rodzaje reklamy wielkoformatowej, w tym nie tylko bilbordy i banery, ale również plakaty, ulotki, naklejki i wiele innych.

ZOBACZ TEŻ