Ile trzeba czekać na decyzję kredytową?

0
Ile trzeba czekać na decyzję kredytową

W ostatnich latach możemy zaobserwować bardzo dynamiczny rozwój technologiczny. Przekłada się to na przyśpieszenie wielu procesów, które wcześniej zajmowały o wiele więcej czasu oraz energii. Zmiany te dotknęły również sektora finansowego, a konkretnie spraw związanych z udzielaniem kredytów. Obecnie czas oczekiwania na decyzję kredytową jest o wiele krótszy niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu, ale wiele osób dalej zadaje sobie pytanie – ile konkretnie on wynosi? Razem ze specjalistami Spłata Pożyczek odpowiemy na to pytanie w poniższym artykule.

Ile trzeba czekać na decyzję kredytową w banku?

Ciężko jest jednoznacznie określić, ile trzeba czekać na decyzję kredytową w banku. Wszystko zależy od kilku czynników m.in. od: rodzaju kredytu, wymagań banku oraz aktualnego obłożenia wnioskami. Wszystkie te czynniki mogą sprawić, że na decyzję będziemy czekać dłużej lub krócej i nie ma jednej reguły, która dotyczy każdego klienta banku. Najszybciej decyzję możemy otrzymać podczas ubiegania się o zobowiązanie na niewielką sumę np. kredyt gotówkowy. W takim przypadku cały proces jest zautomatyzowany, co pozwala na odciążenie analityków bankowych.

Popularną praktyką jest rozpatrywanie wniosków o niewielkie kredyty https://splatapozyczek.pl/kredyt-konsumpcyjny/ przez specjalnie do tego przygotowany algorytm. W takiej sytuacji decyzja kredytowa może pojawić się po kilkunastu, a nawet kilku minutach od złożenia wniosku. Sprawa komplikuje się jednak w przypadku kredytów długoterminowych na wysokie sumy. Jeśli będziesz chciał wziąć kredyt hipoteczny, to musisz być gotowy na to, że czas oczekiwania na decyzję jest o wiele dłuży. Jest tak, ponieważ bank ma większe wymagania wobec klientów chcących wziąć kredyt hipoteczny i aby je spełnić, potrzebny jest czas.

Decyzja w sprawie kredytu hipotecznego – ile trzeba czekać?

Kredyt hipoteczny to bardzo duża inwestycja dla banku, a także poważne zobowiązanie dla kredytobiorcy. Taki kredyt opiewa na bardzo wysokie sumy, a jego spłata najczęściej trwa 20-30 lat. Nic więc dziwnego, że cały proces ubiegania się o taki produkt może trwać kilka tygodni i nie zawsze kończy się sukcesem dla klienta banku. Decyzja w sprawie kredytu hipotecznego nie jest możliwa tak szybko do uzyskania, jak w przypadku kredytu gotówkowego. Jest tak, ponieważ kredyt hipoteczny wiąże się z większą ilością formalności.

Zdolność kredytowa, informacje zawarte we wniosku, historia kredytowa, wartość nieruchomości itd. – to wszystko wymaga dogłębnej analizy, która zajmuje trochę czasu. W tym procesie biorą udział analitycy banku, a całej sprawy nie da się zanadto przyspieszyć specjalnym algorytmem. Wiele banków przyjmuje w tym zakresie dwa etapy: po pierwszym, który trwa około dwóch tygodni, wydawana jest decyzja wstępna, a po jakimś czasie, wynoszącym co najmniej kolejne kilka tygodni, kiedy to analiza zostanie zakończona, a wszystkie formalności dopełnione, otrzymamy decyzję ostateczną.

Podsumowanie

Jeszcze kilka lat temu otrzymanie kredytu gotówkowego nie było tak szybkie i proste jak obecnie. Nie stosowano wtedy specjalnych algorytmów, które odejmowały pracy analitykom banku, a czas oczekiwania na decyzję był o wiele dłuższy niż obecnie. Na szczęście technologia cały czas idzie do przodu i przyśpiesza wiele procesów. Trzeba jednak pamiętać, że nie zastąpi ona w pełni prawdziwych analityków bankowych, którzy są niezbędni do tego, aby rozpatrywać wnioski na wysokie kredyty. Jeśli chcesz otrzymać kredyt gotówkowy, to czas oczekiwania może wynosić nawet kilka minut. Z kolei, jeśli w grę wchodzą zobowiązania na bardzo wysokie sumy, to na ostateczną decyzję poczekasz pewnie znacznie dłużej.

Jak wyglądają zarobki stolarza?

0
stolarz

Zawód ten w Polsce cieszy się naprawdę dużą popularnością oraz renomą. Wiele szkół zawodowych coraz częściej rekrutuje kandydatów na profile związane z wykonywaniem takiego zawodu w przyszłości. Polacy bardzo doceniają styl oraz solidną pracę fachowców. Wiele z nich ludzi wykonywać niepowtarzalne meble, które będą zdobiły ich domy. Czy taka renoma i popularność przekłada się na zarobki? Jak wygląda zarobków stolarza w naszym kraju? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/ile-zarabia-stolarz/

Jak wygląda mediana zarobków stolarza w naszym kraju?

Taktyczne zarobki stolarza w naszym kraju wynoszą około 3400 zł brutto. Jest to zebrane ze wszystkich form zatrudnienia, a także ich rodzaju. Rynek szczegółowo odnosi się do pracy starzy, ponieważ to właśnie połowa z nich zarabia kwoty znajdującej się w przedziale od 2690 zł, do 4180 zł. Na swoim koncie może co miesiąc widzieć kwoty wyższe, niż 4180 zł. Jednak kolejna ćwiartka niestety nie pochwali się zarobkami większymi niż 2690 zł. 

Wszystkie podane kwoty jest to kwota brutto podana w rozliczeniu miesięcznym. Dodatkowo wynagrodzenie to zostało uśrednione. Najpopularniejszą specjalnością w dziedzinie stolarstwa jest stolarz meblowy oraz stolarz budowlany. Osoby z takimi specjalizacjami mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie, niż zwykły stolarz.

Zarobki stolarza meblowego i stolarzem budowlanego

Stolarz budowlany na miesiąc zarabia około 3700 zł brutto miesięcznie. Na nieco więcej może liczyć stolarz meblowy, którego wynagrodzenie wynosi około 4000 zł brutto. Dużo zależy też od regionu kraju, a także wielkości ośrodka, którym dany stolarz jest zatrudniony. Na dużo większe wynagrodzenie będą mogli liczyć to że pracujący w dużych miastach, niż Ci pracujący na prowincjach.

Zobacz też: http://www.optimusplus.pl/stolarz-praca-na-etacie-czy-wlasna-firma-stolarska/

7 zalet wyboru studiów on-line

0
studia online

Z zajęć online mogą korzystać zarówno świeżo upieczeni absolwenci szkół średnich, jak i osoby uczące się nietradycyjnie. Kursy online oferują elastyczność, niedrogie czesne i różnorodne możliwości akademickie. Osoby uczące się na odległość, które chcą doświadczyć nauki w kampusie, mogą zapisać się na kursy hybrydowe, które łączą nauczanie w klasie z nauką online. Kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z edukacji online oraz o tym, jak może ona pomóc w osiągnięciu celów edukacyjnych i zawodowych.

Certyfikat PMP – dlaczego warto ukończyć szkolenie z zarządzania projektami?

0
Certyfikat PMP

Zdanie egzaminu PMP potwierdza kompetencje w zarządzaniu projektami. Certyfikat Project Management Professional jest jednym z najpopularniejszych tego typu certyfikatów na świecie. Dla kogo jest polecany, co obejmuje program kursu, jak wygląda egzamin i w końcu dlaczego warto go posiadać – o tym poniżej.

PMP, czyli Project Management Professional to certyfikat uznawany na całym świecie, potwierdzający wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie konieczne do efektywnego i samodzielnego zarządzania projektami. Został opracowany i jest wydawany przez Project Management Institute (PMI). Wiedza niezbędna do zdania egzaminu jest zawarta w podręczniku „A guide to project management body of knowlegde” oraz kodeks postępowania „Code of ethics and professional conduct”.

Istnieje możliwość wzięcia udziału w szkoleniu przygotowującym do egzaminu – PMP Certification Preparatory Course, bazującym na najnowszym sylabusie PMBOK Guide 6th Edition.

Dla kogo jest polecany kurs PMP?

Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do menedżerów i kierowników posiadających praktyczną wiedzę oraz doświadczenie w zarządzaniu projektami, a także szefów zespołów projektowych i członków zespołów. Oczywiście może je odbyć każdy, kto chce usystematyzować swoją wiedzę z tej dziedziny i zdobyć certyfikat.

Dlaczego warto ukończyć szkolenie PMP – cele i korzyści

Certification Preparatory Course ma na celu przygotowanie uczestników do zdania egzaminu oraz uzyskania certyfikatu. Podczas szkolenia można uporządkować swoją wiedzę, umiejętności, techniki i narzędzia wykorzystywane w praktyce zarządzania projektami oraz poznać wykorzystywane metodologie. Kurs daje także możliwość zidentyfikowania problemów, z którymi można spotkać się w pracy projektowej.

Szkolenie jest prowadzone przez trenerów, którzy mają duże doświadczenie w zarządzaniu projektami i sami posiadają certyfikat PMP. Kurs jest bardzo intensywny, gdyż został opracowany tak, by jak najlepiej przygotować do zdania egzaminu pod względem merytorycznym oraz technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. W związku z tym kurs jest modułowy – obejmujący wszystkie tematy przewidziane na egzaminie. Jest prowadzony w formie praktycznych warsztatów. Uczestnicy mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy podczas próbnych testów, dzięki którym będą także wiedzieli jak wygląda prawdziwy egzamin.

Certyfikat PMP jest bardzo przydatny w życiu zawodowym tych, którzy zajmują się zarządzaniem projektami. Jest uważany za najważniejszy certyfikat w tej dziedzinie, dlatego bardzo często jest kluczowym kryterium zatrudnienia konkretnej osoby w danym projekcie czy organizacji. Co ważne, jest uznawany na całym świecie i to w różnych branżach. Można powiedzieć, że ma globalny zasięg w odróżnieniu od bardziej lokalnych, bo europejskich certyfikatów PRINCE2 oraz IPMA. Okazuje się, że PMP jest jednym z dwóch najbardziej opłacalnych certyfikatów zawodowych (wg badań Global Knowledge 2019 IT Skills and Salary Report). Dodatkowo raport PMI Pulse of the Profession wskazuje, że organizacje posiadające ustandaryzowane praktyki prowadzenia projektów mają dużo lepsze wyniki.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat jego ukończenia i może przystąpić do egzaminu zgodnie z wymogami PMI, po którego zdaniu otrzymuje PMP certyfikat.

Jak wygląda egzamin i kto może do niego przystąpić?

Egzamin składa się z 200 pytań wielokrotnego wyboru, w tym 25 pytań testowych. Pytań testowych nie wlicza się do wyniku – znajdują się pomiędzy pozostałymi pytaniami, a zdający nie wie które to pytania. Każde pytanie ma 4 opcje odpowiedzi – tylko 1 jest poprawna. Nie są znane oficjalne progi zaliczenia testu, jednak szacuje się, że egzamin jest zdany przy 60-80% poprawnych odpowiedzi. Egzamin sprawdza wiedzę zawartą w podręczniku A guide to project management body of knowlegde (PMBOK Guide) oraz jej zastosowanie. Trwa 4 godziny i można go zdawać jedynie w centrach egzaminacyjnych Prometric. Egzamin jest komputerowy, a wynik jest znany od razu po jego zakończeniu. Nie są przewidziane żadne przerwy – oczywiście można go przerwać, ale wtedy czas się nie zatrzymuje.

Egzamin może być zakupiony wyłącznie podczas procesu rejestracyjnego na stronie PMI – firmy szkoleniowe nie sprzedają go.

Po zdaniu egzaminu uzyskuje się certyfikat, który jest ważny 3 lata. Aby przedłużyć jego ważność o kolejne 3 lata, należy zarejestrować 60 punktów rozwoju osobistego (PDUs – Personal Development Units) w ciągu 3 lat – przynajmniej po 8 punktów w każdym z 3 obszarów wiedzy zgodnie z The PMI Talent Triangle.

Aby przystąpić do egzaminu, trzeba spełnić określone wymagania: posiadać dyplom ukończenia studiów II stopnia (min. 4 lata), 4 500 godzin (3 lata) doświadczenia w prowadzeniu projektów w ciągu ostatnich 8 lat oraz odbyć 35 godzin edukacji w zakresie zarządzania projektami albo posiadać wykształcenie średnie maturalne, mieć 7 500 godzin (5 lat) doświadczenia w prowadzeniu projektów w ciągu ostatnich 8 lat i odbyć 35 godzin edukacji w zakresie zarządzania projektami.

Szczegółowe informacje na temat kursu Project Management Professional można znaleźć na stronie: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/pmp-certification,54/

Artykuł sponsorowany.

Ochrona danych osobowych – w jaki sposób dbać o nią w firmie?

0
Ochrona danych osobowych

Każda firma musi dokładać wszelkich starań, by gromadzone przez nią dane osobowe były należycie chronione. Reguły te są ściśle określone przez RODO. W jaki sposób należy egzekwować je w firmie?

RODO – co dokładnie określa?

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych funkcjonuje  na terytorium Unii Europejskiej już od dwóch lat. Sukces tego dokumentu widoczny jest na każdym kroku. Dzięki niemu wzrosła nie tylko świadomość ludzi na temat udostępnianych przez siebie danych. Poprawie uległ także poziom ich ochrony. Firmy muszą bowiem jasno określić cel, w jakim konkretne dane gromadzą, przechowują i przetwarzają. Jeśli wytyczne nie będą spełniane, to firmie grożą potężne kary, które mogą sięgnąć nawet wartości 4% rocznego obrotu. Nic więc dziwnego, że wszyscy przedsiębiorcy szybko rozpoczęli adaptację do nowego prawa. Początkowo problemem była właściwa interpretacja przepisów. Dlatego wsparcie prawników we wdrażaniu zmian jest nieoceniona także i dziś.

Ochrona danych osobowych – jak wygląda pomoc prawna?

Dostosowując działalność firmy do wymogów stawianych przez RODO warto robić to pod czujnym okiem specjalistów. Dzięki temu nasze kroki będą przemyślane i nie wprowadzą niepotrzebnego chaosu. Szkolenia i pomoc z zakresu ochrony danych osobowych organizują kancelarie prawne. Jedna z nich jest dostępna tutaj https://www.kancelaria-ciesielski.pl/rodo-2020/. Współpraca z kancelarią przynosi nam wiele korzyści. Szkolenie z ochrony danych osobowych jest przeprowadzane w siedzibie firmy w określonym terminie. Pracownicy biorąc w nim udział nie tylko poznają wytyczne od strony teoretycznej. Dzięki praktycznym ćwiczeniom dowiedzą się, jak wykorzystać je w prawdziwym życiu. Kancelarie pomogą także uporządkować dokumentacje w firmie i zadbać o jej właściwe przechowywanie. Przeprowadzany audyt pomoże także wskazać mocne i słabe strony firmy. Dzięki temu zoptymalizujemy jej pracę i poprawimy rozwój. Z fachowym wsparciem ochrona danych osobowych w Twojej firmie będzie stała na najwyższym poziomie. Dlatego warto o tym pomyśleć już na wczesnym etapie planowania firmy.

Wypowiedzenie umowy a prawo pracy, co musisz wiedzieć?

0
Wypowiedzenie umowy o pracę

Większość z nas, którzy podejmują pracę, nie myślą od razu o jej porzuceniu lub utracie, jednak czasem taka decyzja musi zapaść. Podczas wypowiedzenia umowy o pracę, z naszej woli lub z decyzji pracodawcy pamiętajmy, że obie strony mają pewne prawa i obowiązki, które wynikają nie tylko z treści zawartej umowy, ale też z kodeksu pracy. Należy jednak pamiętać, że prawo to nie obejmuje każdego pracownika, co więc powinniśmy o nim wiedzieć?

Rozwód – sprawa, która wymaga pomocy specjalisty

0
Rozwód

Osoby, które pracują w sądzie to specjaliści w tematach prawnych. W niektórych kręgach na naukę poświęca się całe życie, a kształcenie się ma miejsce już od młodych lat i jest ukierunkowane w stronę drogi prawniczej. Wiele filmów czy książek pokazuje tę pracę od innej, emocjonalnej strony.

Ogrodnik – ile zarabia i jak wejść na rynek?

0
ogrodnik

Dobrze zaprojektowany ogród jest to rozwiązanie, po które sięga coraz większa liczba osób. Sadzenie kwiatów oraz krzewów może być przyjemne, ale efekty niekiedy bywają pokraczne. Coraz większa liczba osób zatrudnia do tego zawodowego ogrodnika, który nie tylko zaprojektuje ogród, ale również posadzi odpowiednie rośliny. Dodatkowo będzie on dbał, aby cały czas ogród wyglądał perfekcyjnie. Jakie są zarobki ogrodnika oraz jak wyglądają jego szanse na rynku?

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/ogrodnik-ile-zarabia-i-jak-wejsc-na-rynek/

Szanse ogrodnika na obecnym rynku

Aby rozpocząć swoją przygodę z ogrodnictwem, nie konieczne jest ukończenie szkoły ogrodniczej lub posiadanie odpowiednich certyfikatów. W tym przypadku liczą się przede wszystkim umiejętności, wiedza teoretyczna oraz kreatywności poczucie estetyki. Oczywiście edukacja jest bardzo ważna i w bardzo dużym stopniu może pomóc, ale klient ostatecznie będzie liczył się jedynie z dobrze wykonaną pracą. Ważna jest również znajomość gatunków roślin oraz typów gleby. Oczywiście zawsze możemy po prostu otworzyć firmę i zatrudnić profesjonalnych ogrodników, ale wymaga to sporego kapitału początkowego.

Ogrodnictwo – własna działalność gospodarcza 

Zakładając własną firmę musimy liczyć się z tym, że będziemy potrzebowali niezbędnego sprzętu do pracy. Będzie to potrzebne zwłaszcza jeżeli pracę będziemy wykonywać sami, a nie w przypadku zlecenia tego podwykonawcom. Do narzędzi ogrodniczych, które z pewnością nam się przydadzą zaliczymy: zestaw sekatorów, nożyce, szpadel, łopata, glebogryzarka, kosiarka, a w niektórych przypadkach ciągnik ogrodniczy. Do tego dochodzi również sprawa oprogramowania, które będzie służyło do wykonywania projektów i wizualizacji ogrodów. Sam program będzie to koszt około 3000 zł. Wszystkie narzędzia ogrodnicze będziemy musieli dodatkowo przetransportować na wybraną działkę do klienta. W tym będzie musiało pomagać nam auto.

Jakie są zarobki ogrodnika?

Wypłata ogrodnika jest zróżnicowana w zależności od pory roku, miesiąca, a także ilości zamówień. Wykonanie jednego projektu sporego ogrodu będzie to koszt od 500 do 2000 zł. Dodatkowo płatna jest praca sezonowa, która polega na pielęgnacji, mnogości roślin oraz robocizny. Ogrodnik średnio zarabia około 4500 zł. Jednak jeżeli jesteśmy zatrudnieni jako pracownik szeregowy, to według branżowych portali możemy liczyć na pensję w wysokości od 1800 do 3000 zł. Wiosną i latem ogrodnik będzie zarabiał nieco więcej niż w przypadku zimowych i jesiennych miesięcy.

Zobacz też: http://www.polskidom.com.pl/ukladanie-kostki-brukowej/

Wiśnie w naszym sadzie

0
sady

Wiśnie wymagają od nas odpowiedniej pielęgnacji. Nie chodzi jedynie o to żeby drzewka nawozić czy podcinać.

Wznowienie działalności, a ZUS? – Jakie są zasady? 

0
wznowienie działaności

Wznowienie działalności gospodarczej nie należę do najprostszych zadań. Przede wszystkim po wznowieniu działalności wracamy do gry. Musimy wrócić do wszystkich obowiązków, które nas czekają jako przedsiębiorcę. Wśród takich obowiązków jednym z najważniejszych są płatności. Dokładniej chodzi tutaj o opłacenie Ubezpieczeń Społecznych. Dobrze jest więc sobie przypomnieć, w jaki sposób funkcjonują składki ZUS przedsiębiorcy. O czym warto pamiętać i co należy zrobić? Na te oraz inne pytania postaramy się podać odpowiedź. Jesteście ciekawi? Zaczynamy!

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/wznowienie-dzialalnosci-gospodarczej-zus/

Wznowienie działalności gospodarczej – ZUS

Wznowienie działalności gospodarczej w centrum ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jest bezterminowe. Nasza firma została zamrożona do momentu formalnego zamknięcia działalności lub też do decyzji o wznowieniu Działalności Gospodarczej. Postawmy sobie jednak przykład, że wracamy do gry.

Po ustaleniu takiego planu działania, dobra wiadomość jest taka, że po złożeniu wniosku w Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej, system wysyła automatyczną informacje do ZUS. Wtedy osobiście martwić się o to, aby jeździć do urzędów i załatwiać sprawy, a także użerać się z masą dokumentacji. Wówczas automatycznie będziesz zmuszony do płacenia składek według schematu z ostatniego zgłoszenia przed zawieszenie działalności.

Wznowienie działalności gospodarczej, a ulgi? 

Możesz zgłosić się samodzielnie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli w czasie zawieszenia działalności:

• skończył ci się czas ulgi na start lub obniżonego ZUS 

• podpisałeś umowę o pracę 

• stałeś się emerytem 

• zmienił się tytuł do obowiązkowych ubezpieczeń

Na taką samodzielną rejestrację masz równo tydzień.

Wraz z końcem ulgi dla młodych przedsiębiorców możesz być lekko zszokowany kosztami na start. Przed wznowieniem działalności koniecznie więc sprawdź czy łapiesz się na okres ulgowy ubezpieczenia lub czy przysługują się jakieś ulgi z tego tytułu.

Wznowienie działalności gospodarczej, a pracownicy? 

Twoim zadaniem jest zgłoszenie również pracowników czy też współpracowników, którzy zostali wyrejestrowanie przy zawieszeniu działalności. Jeżeli tych pracowników było mniej niż 5 osób, możesz zrobić to przez internet lub w formie korespondencyjnej. Przy większej ilości osób musisz jednak przekazać dokument w formie elektronicznej. Pracowników możesz zgłosić w programach takich jak płatnik lub epłatnik.

Jeżeli wznawia działalność spółki, która zarejestrowana jest w KRS, to również nie musisz się martwić o wizyty w zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Wszystkie niezbędne dokumenty oraz dodatkowe formularze będziesz musiał dostarczyć dopiero po tym, jak zatrudnisz pracowników.

Zobacz też: http://www.optimusplus.pl/prawo-ochronne-na-wzor-uzytkowy/

ZOBACZ TEŻ